فرماندار اردبیل گفت:برچسب شبنم مانع افزایش قاچاق کالا می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ کاظم دبیر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود:هر کالای خارجی که بر چسب شبنم (شبکه بازرسی و نظارت مردمی ) نداشته باشد به نوعی کالای قاچاق محسوب می شود.

وی بیان کرد: کنترل پدیده قاچاق در مرزهای کشور به دلیل گستردگی آن تاکنون اثر مطلوبی نداشته و استفاده از ظرفیت مردمی برای کنترل قاچاق در سطح عرضه راهکاری است که در قالب طرح شبنم مطرح شده است.

دبیر ادامه داد : این طرح توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت به اجرا درآمده و تاکنون 825 هزار و 108 برچسب از طرف اصناف درخواست شده و تعداد 817 هزار و 907 برچسب نیزالصاق شده است.



فرماندار اردبیل همچنین گفت: پدیده قاچاق کالا سالیان متمادی ذهن مسئولان رشد اقتصادی را به خود مشغول داشته و عمدتا روشهایی برای کنترل آن استفاده می شده است.

وی افزود : این روشها نه تنها کمکی به حل این معضل نکرده بلکه فرایند های واردات کالا را مشکل تر کرده بود که شناسایی و کددار کردن و جی پی اس دار نمودن انبارها برای مبارزه با قاچاق کالا و احتکار مورد توجه قرار گرفت.

دبیر در ادامه از تعداد سه هزار و 604 بازرسی در اردبیل خبر داد و گفت: 318 تعداد پرونده کالای قاچاق در این خصوص تشکیل و 10 نوع کالای قاچاق به ارزش 2میلیارد و 700 میلیون ریال کشف و ضبط شده است/س.

برچسب ها: اردبیل ، طرح ، شبنم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.