تظاهرکنندگان در غرب منامه اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه را علیه تظاهرات مسالمت آمیز در این کشور محکوم کردند و خواستار محاکمه عاملان جنایات و شکنجه زندانیان شدند و بر آزادی آنها و تحقق عدالت اجتماعی تاکید کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم ؛ غرب منامه پایتخت بحرین شاهد برپایی تظاهرات گسترده برای درخواست آزادی و دموکراسی و آزادی بازداشت شدگان سیاسی بود. شرکت کنندگان در این تظاهرات سیاست سرکوبگرانه نیروهای امنیتی را محکوم کردند و بر ادامه اعتراضات خود تا تحقق همه خواسته ها تاکید کردند. 

رانیا احمد گزارشگر این شبکه در گزارشی با اشاره به حضور شمار زیادی از افراد در این تظاهرات گفت: افراد زیادی از همه گروه ها و جریان ها و احزاب سیاسی جامعه بحرین و در راس آنها جمعیت وفاق اسلامی بحرین در این تظاهرات شرکت داشتند. شرکت کنندگان در حالی که پرچم بحرین را با خود حمل می کردند شعارهایی علیه رژیم آل خلیفه سر دادند و با سردادن شعارهایی خواستار اجرای اصلاحات واقعی در کشور شدند. 

تظاهرکنندگان که شمار زیادی از زنان نیز آنها را همراهی می کردند سیاست های سرکوبگرانه رژیم را محکوم کردند و خواستار آزادی زندانیان اندیشه و رهبران سیاسی و محاکمه عاملان شکنجه ها و بازداشت ها و بازگرداندن افراد اخراج شده به کارهای خود شدند و تاکید کردند اراده مردم بحرین قوی است و تا تحقق همه خواسته های خود از جمله تدوین قانون اساسی به دست خود، میدان ها را ترک نمی کند. 

علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق اسلامی بحرین که در این تظاهرات شرکت داشت گفت: این مردم حقوقی دارند که متعلق به آنهاست و کسی بابت این حقوق منتی بر آنها ندارد. مخالفان بحرینی در بیانیه خود در پایان تظاهرات تاکید کردند مردم منبع همه اختیارات هستند و هر راه حل سیاسی که به برقراری عدالت اجتماعی منجر نشود به منزله تلف کردن وقت و ادامه بی عدالتی است. در این بیانیه آمده است بحرین با یک طرح طایفه گرایانه و قبیله ای روبروست که طی آن یک گروه محدود می خواهند همه قدرت را در اختیار بگیرند. 

برچسب ها: بحرین ، تظاهرات ، تحقق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار