رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: به ازای هر 75 نفر که تحت سواد آموزی قرار می گیرند یک مسئول سواد آموزی به مجتمع ها داده می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران علی باقر زاده رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در دومین روز از سی امین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور که هم اکنون در سالن رازی در حال برگزاری است گفت: 34 سال از فرمان امام برای ریشه کنی بی سوادی می گذرد که در این سال ها اقدامات زیادی صورت گرفته است و درصد بی سوادی از 50 درصد در تمامی گروه های سنی به 86 درصد در گروه سنی زیر 50 سال رسیده است و در تمام گروه سنی 6 سال 14 درصد و در گروه 10 تا 49 سال حدود 7 درصد در سرشماری سال 90 خودشان را بی سواد معرفی کردند.

وی ادامه داد: از سال 35 تا کنون هر ده سال مرکز آمار ایران مامور سرشماری نفوس و مسکن بوده و آمار بی سوادی را نیز این مرکز اعلام می کند.

مرز باسوادی و بی سوادی همان است که در تمام دنیا پذیرفته شده و بی سواد مطلق کسی است که خواندن ، نوشتن و حساب کردن اولیه را ندارد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در جمع فرهنگیان شیراز اظهار داشتند باید قائله بی سوادی جمع آوری شود و نیاز است آموزش و پرورش پرچم دار این امر باشد. هر فعالیتی که در آموزش و پرورش طراحی و اجرایی شود اما به ریشه کنی بی سوادی توجه نشود تحول نیست.

وی افزود: در ثبت نام دانش آموزان نیز سطح سواد والدین را در نظر می گیریم تا متدی برای آموزش آن ها طراحی کنیم همچنین در دستور العمل ساماندهی سال آینده تا شروع سال تحصیلی چند نکته برای ساماندهی نیروی انسانی در نظر گرفته شده که باید عملی شود.

باقر زاده گفت: به ازای هر 75 نفر که تحت سوادآموزی قرار می گیرد یک مسئول سوادآموزی به مجتمع داده می شود تا جذب ارزشیابی سواد آموزی را نظارت کند. همچنین امکان صدور ابلاغ برای معلمی که مایل به تدریس در دوره معلمی است متناسب با نیاز استان و شهرستان فراهم شده است.

وی افزود: کسی که از مجموعه سواد آموزی برایش مدرک داده شده باید پایه های سواد را داشته باشد. یکی از مهم ترین تجربیات این بوده که اگر مبتنی بر نیاز و علایق افراد آموزش ها صورت نگیرد ماندگار نیست ما معتقدیم هر قوم باید متناسب با فرهنگ خود و در چارچوب نظام تعلیم و تربیت محتوا تولید کند./ل

برچسب ها: بی سوادی ، کشور ، مسئول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار