معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران گفت:مسافران مترو تهران در ایام ماه مبارک رمضان با ویژه برنامه "میهمانی خدا" فرصت حضور در ۲۵ جشن رمضانه ایستگاه های مترو را خواهند داشت.

 مرتضی جعفرپور در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران افزود:  فضاسازی محیطی با نصب لمینت، پوستر و بنر در ایستگاه ها صورت می گیرد. به  طوری که در ۱۷ ایستگاه مترو نگاه گذر با موضوعات ماه مبارک رمضان و  میهمانی خدا نصب خواهد شد و در داخل ۱۳ ایستگاه نیز نمایشگاه سفره های افطاری برپا می شود.  
جعفرپور افزود: همچنین در تمامی ایستگاه های مترو کتیبه هایی با موضوع  اسماء ا... نصب می‌شود.  
وي با اشاره به اينكه  شرکت بهره برداری مترو تهران همزمان با آغاز ماه  مبارک رمضان از تاریخ ۱۵ تیرماه لغایت ۱۹ مردادماه، روحانیون مبلغ در  قالب «طرح بهشت» در ۳۰ ایستگاه مترو حاضر هستند گفت: پاسخگوی مسائل شرعی مسافران بوده و با مشاوره، آنها را یاری کنند.  
وی به توزیع چهار دوره از نشریه بوی بهشت همزمان با ماه مبارک رمضان در میان مسافران مترو خبر داد و تصريح كرد: محتوای این نشریه ۱۶ صفحه ای در  ارتباط با ماه مبارک رمضان است و توزیع آن در ایستگاه‌ها صورت می ‌پذیرد.  
 جعفرپور از برگزاری ۲۵ جشن رمضانه در ایستگاه های منتخب مترو تهران  خبرداد و اظهارکرد: به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری  مترو تهران از یازدهم تا پانزدهم ماه رمضان که برابر با ۲۹ تیر لغایت ۲  مرداد است، ۲۵ جشن رمضانه در پنج ایستگاه ارم سبز، تجریش،امام خمینی(ره)،  ولیعصر(عج) و صادقیه برگزار می شود که طی آن مراسم سفره افطار و سخنرانی  برپاست.  
جعفرپور همچنین از انتشار مجله الکترونیکی «هم قطار» در داخل اتوماسیون  مترو ویژه پرسنل خبر داد و گفت: موضوعات این دوره از مجله مرتبط با ایام  روزه داری است.  
وی همچنین از برگزاری برنامه های اجرای زنده و نغمه معروف اسماءالحسنا،  هم خوانی ، مدیحه سرایی و چاووشی خوانی در داخل ایستگاه ها خبرداد و گفت: در شب عید فطر نیز نمایش محیطی با موضوعات طنز فرهنگی و اجرای برنامه  سرود خوانی توسط دانش آموزان برای مسافران مترو تهران در نظر گرفته شده  است.  
حجت الاسلام جعفرپور درباه سایر برنامه های فرهنگی در ایام ماه مبارک  رمضان گفت: اجرای برنامه رمضان خوانی و منقبت خوانی (نوای خراسانی) توسط  گروه خراسانی، چاووشی خوانی و کرنا نوازی گیلانی برای استقبال از ماه  مبارک رمضان، مرثیه خوانی، دعای باران و اجرای تعزیه توسط یک گروه گیلانی  همزمان با شب های قدر، از برنامه هایی است که در ایستگاه های منتخب مترو  تهران برگزار می شود.  
معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران همچنین از نصب بنرهایی با نام "سی تدبر، سی تلنگر" خبرداد و در این باره اظهارکرد: این  بنرها با استفاده از احادیث و آیات قرآن، موضوعات اعتقادی و ایمانی را دستمایه کرده است تا این مباحث فرهنگی در قالبی نو به روزه داران یادآوری  شود./ز

برچسب ها: مترو ، جشن ، رمضان ، مسافران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار