سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ تاکید کرد: در کابینه یازدهم باید از چهره‌های معتدل و توانمند استفاده شود تا حاشیه‌ها بر متن پیشی نگیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / مصطفی افضلی‌فرد سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه قانونگرایی، توانمندی و تعامل سازنده و پایدار با مجلس نهم باید ۳ عنصر اصلی در معرفی کابینه دولت یازدهم به مجلس باشد، اظهار داشت: وزرای دولت آینده باید افرادی باشند که در مسائل مربوط به انقلاب به دلیل منافع شخصی و جناحی از مصالح کشور عدول نکنند.
وی افزود: وزرای دولت آینده باید مردم‌محور و خدامحور باشند و درد مردم را بشناسند و در عمل نیز پایبند به قانون باشند و این قانونمداری را در تمامی شئون و ابعاد وزارتخانه‌های مربوطه نشان دهند.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ با بیان اینکه اگر قانونگرایی، توانمندی و تعامل مثبت با مجلس در کابینه دولت آینده وجود داشته باشد، زمینه‌های موفقیت آن فراهم خواهد شد،‌گفت: متاسفانه در سالهای اخیر و در موارد عدیده‌ای رئیس جمهور قوانین مصوب مجلس را ابلاغ نکرده است و یا در ابلاغ آنها تاخیر داشته است که این موارد روابط دولت و مجلس را دچار چالش کرده است.
افضلی‌فرد با بیان اینکه انتظار داریم که دولت جدید قوانین مصوب مجلس را به موقع ابلاغ کند و آئین‌نامه‌های اجرایی مربوط به قوانین را هر چه سریعتر تدوین کند، اظهار داشت: دولت جدید باید از گذشته درس بگیرد و قانونگرایی را در عمل وجه همت خود قرار دهد.
وی با اشاره به لزوم توانمندی کابینه دولت یازدهم گفت: متاسفانه در گذشته بعضی وزرا از توانمندی‌های لازم برخوردار نبودند و نتوانستند از عهده وظایف محوله بربیایند، لذا امیدواریم که دولت آقای روحانی وزرای توانمند و با تجربه را به مجلس معرفی‌کند تا حقوق مردم ضایع نشود.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تاکید بر اینکه موضوع تعامل سازنده یکی از چالش‌های دولت فعلی و مجلس بوده است، گفت: متاسفانه دولت حتی بخشنامه‌هایی خطاب به استانداری‌ها صادر کرد و از آنها خواسته بود که نمایندگان نباید به بعضی از مسائل قوه مجریه ورود پیدا کنند و این بخشنامه‌‌ها با ادبیات چالش‌برانگیزی به دستگاه‌ها ابلاغ شد و منجر به تنش‌های فراوانی میان مجلس و دولت شد.
افضلی‌فرد ادامه داد: امیدواریم دولت آینده شیوه تعامل با مجلس را به گونه‌ای طراحی کنند که زمینه استفاده از همه فرصت‌ها و قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها به نفع مردم فراهم شود.
وی با اشاره به گرایش حزبی اعضای کابینه دولت آینده اظهار داشت: سخن آقای روحانی مبنی بر اینکه وابسته به هیچ جناح و گروهی نیست، ما را امیدوار کرد و انشاءالله در دولت آینده از افراد معتدل و مطمئن استفاده شود. البته مقصود ما این نیست که از افراد وابسته به احزاب استفاده نشود، چرا که مقدور نیست. اما باید از چهره‌های معتدل و توانمند استفاده شود تا حاشیه‌ها بر متن پیشی نگیرد.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص احتمال حضور اصلاح‌طلبان یا اصولگرایان در کابینه گفت: طبیعتا باید از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل در کابینه استفاده شود، اما اصلاح‌طلبی که فتنه‌گران را تایید کرده نمی‌تواند عنصر مناسبی در کابینه آقای روحانی باشد و مجلس هم به اینگونه افراد برای وزارت رای اعتماد نمی‌دهد/س.

برچسب ها: اردبیل ، کابینه ، دولت ، یازدهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.