معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همدان به عنوان محور غرب کشور نخستین منطقه ای است که صاحب داده استانی می شود.



به گزارش خبرنگارگروه استانها باشگاه خبرنگاران حکیم جوادی بعدازظهر شنبه در مراسم راه اندازی مراکز داده(دیتا سنتر) همدان که در استانداری همدان در جال برگزاری است، گفت: باید برای استفاده از دانش آی تی فرهنگسازی شود و جای کار در این زمینه بسیار است.

وی با بیان اینکه وقتی راجع به داده صحبت می کنیم به معنای ماده خام است که روزانه وارد شبکه جهانی میشود، گفت: برخی در این زمینه نیز سرمایه گذاری های کلان می کنند که این امر نشان از اهمیت این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه داده های خام با این تغییرات به گنج هایی می شود که شاید با ادبیات امروز ما سازگاری نداشته باشد، گفت: بسیاری از کشور های جهان در حال حاضر روی شبکه ملی دانش سخن می گویند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه بسیاری از نقاط دنیا وارد بحث دانش شده اند و بحث صنعتی شدن را پشت سر گذاشته اند، گفت: ارزش افزوده فکر، بسیار بالا است.

وی به نقش مراکز داده به عنوان جایگاهی که این اطلاعات را به ثروتی بسیار برای بخش خصوصی و دولتی و حتی بنگاه های اقتصادی تبدیل می کند، اشاره کرد و گفت: ایجاد مراکز داده در کشورهای بزرگ از کسب و کار های مورد توجه در دنیا است.

وی همچنین گفت: باید به سمتی برویم که با ایجاد چنین مرکز هایی برای انتقال داده ها با حداقل دریافتی از کاربران، حداکثر خدمات در اختیارشان قرار داده شود.

وی با بیان اینکه برخی کشورهای راجع به بهره برداری از اطلاعاتشان به صورت خواسته یا ناخواسته نگرانی هایی داشته اند، گفت: بحث ایجاد چنین مرکزهایی در ارتقای امنیت نگهداری اطلاعات و داده ها نیز موثر است.

وی با بیان اینکه بخش های اقتصادی امروز نسبت به اطلاعات و داده ها بسیار باهوش تر کار می کنند، عنوان داشت: استان همدان نیز امروز در این راستا پیشگام و با تلاش بسیاری که صورت گرفته این استان از لایه های بسیار خوبی در بحث زیرساختی برخوردار است.

وی افزود: امروز شاهدیم که در یک لایه بالاتر مرکز اطلاعات داده در همدان راه اندازی خواهد شد.

وی تاکید کرد: بر این اساس امیدواریم بتوانیم نیازمندیهای داخل استان را برطرف و خدمات بهتری ایجاد و به سمت سند چشم انداز جرکت کنیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه سند جامع فنوری اطلاعات و ارتباطات استان همدان ترسیم شده و در بخش های مختلفی چون صنعتی کشاورزی و توجه به گردشگری و صنعت و معدن مدنظراست، گفت: فناوری اطلاعات باید در این زمینه همگام باشد.

وی تاکید کرد: رسیدن به این چشم انداز نیاز به هماهنگی بین همه بخش های استانی دارد و دولت نیز در راستای عملیاتی کردن این سند اقدامات خوبی ارائه می کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: در مرحله بعد همدان تا پایان برنامه پنجم به سمت یک استان الکترونیکی حرکت و تمام خدماتش الکترونیکی می شود./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.