معاون فرماندارشهرستان آمل، خواستارنظارت جدی وکنترل بیشتر بر بازار عرضه برنج به منظور جلوگیری از عرضه برنج های وارداتی از سوی برخی سودجویان در زمان برداشت محصول کشاورزان مازندران به بازارهای داخلی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران رسولي در نشست ستاد تنظيم بازار شهرستان آمل گفت: تا کمتر از یک ماه آینده برداشت شالی ازشالیزارهای مازندران و تبدیل آن به برنج برای عرضه به بازارهای کشور آغاز می شود و ضروری است که توزيع برنج وارداتي در این ایام متوقف تا کشاورزان مازندرانی دچار خسارت نشوند.

وي افزود: اداره بازرگاني باید در ماه هایی که برنج تولیدی کشور به بازارهای مصرف عرضه می شود، حضور فعال نظارتی برای وارد نشدن برنج و نیز نرخ های مصوب اعلامی از سوی مراجع قانونی داشته باشد

معاون فرماندارآمل، اعلام نرخ برنج پس از برداشت محصول بر اساس میزان وزن آن به نفع کشاورزان را مرقون به صرفه ندانست و تصریح کرد: مسئولان استاني بايد در تعيين نرخ محصول برنج همه سختی ومشکلات شالیکاران در مراحل کاشت، داشت وبرداشت را در نظر بگيرند،.

رسولی گفت: در اين راستا بهتر است کارگروه‌هاي فعال شهرستان آمل در زمان تعيين نرخ برنج دو نفر را به عنوان نمايندگان آمل به استانداري فرستاده تا به نفع کشاورزان به دفاع کنند.

وی بر نظارت و حضور بیشتر عوامل ستاد تنظيم بازار این شهرستان در آستانه فرا رسيدن ماه مبارک رمضان تاکید کرد، افزود: همه دستگاه‌هاي ذي‌ربط تنظيم بازار بايد در توزيع کالا ويژه ماه رمضان تلاش داشته باشند تا شهروندان در اين ماه با کمبود کالاهاي اساسی مواجه نشوند./س

 

برچسب ها: متوقف ، برنج ، وارداتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.