مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: این نهاد در سال گذشته توانست بیش از 42 هزار اقدام اساسی برای رفع مشکلات مناطق محروم استان ارائه دهد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، امان‌الله حسین‌پور اظهار کرد: این نهاد امسال زمان بیشتری را به مناطق محروم برای رفع مشکلات اساسی آن اختصاص خواهد داد و این نهاد آمادگی لازم برای ارائه خدمات به این مناطق را دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، با بیان اینکه مسئولان این نهاد نگاهی کلان و متوازن به مسائل و مشکلات استان دارند، گفت: مسائل مناطق محروم بر مسائل کل استان تأثیر می‌گذارد به عنوان مثال وجود مشکل بیکاری در مناطق محروم طبیعتاً موجب مهاجرت نیروی کار به شهرها می‌شود، از این‌ رو اگر مسائل این مناطق از جمله اشتغال، تحصیل، آموزش، عمران و آبادی مورد توجه مسئولان استانی  قرار گیرد به طور طبیعی از مشکلات استان کاسته می‌شود.

حسین‌پور اشتغال را یکی از اصلی‌‌ترین مشکلات مردم این نواحی دانست و اظهار کرد: در حال حاضر سه هزار شغل در این مناطق اجرایی شده است.

وی با اشاره به اشتغال ایجاد شده از سوی این نهاد در مناطق محروم استان گفت: این امر باعث شد تا سیر جابه‌جایی جمعیت تا حدودی کنترل شود و وضعیت معیشتی این خانوارها ارتقا پیدا کند./[1

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی با بیان اینکه مسکن یکی دیگر و از عمده‌ترین مشکلات ساکنان مناطق محروم است، تصریح کرد: این نهاد در تلاش است وضعیت مسکن را هر چه زودتر به نقطه تعادل برساند و بر این اساس در سال گذشته بیش از 2 هزار و 525 خدمت عمرانی در این مناطق ارائه کرد.

وی با اشاره به ضرورت مدیریت فرهنگی بر مددجویان این نواحی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه قسمت اعظمی از مددجویان استان در این مناطق ساکن هستند لذا در سال گذشته بیش از 10 هزار خدمت فرهنگی از سوی این نهاد ارائه شد و امیدواریم امسال این موضوع را به نقطه مطلوبی برسانیم.

حسین‌پور با بیان اینکه مردم استان در همه صحنه‌های عزت و افتخار پیشتاز هستند، خاطرنشان کرد: به طور قطع این استان سنگر مستحکمی برای آرمان‌های ملت ایران استقلال و پیشرفت محسوب می‌شود و مردم این استان همواره در خدمت انقلاب و تعالی سرزمین ایران هستند./ج1

برچسب ها: کمیته ، مسکن ، افتخار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.