فرهنگ به معنی ادب، تربیت، دانش، علم و معرفت، اداب و رسوم و هنرها و سنتهای مخصوص یک جامعه است که در طولهای سالیان دراز در وجود آنها شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، فرهنگ و مفاهیم مرتبط با آن از راه های متفاوتی به مردم منتقل می شود اما در همه این راه ها،« آموزش»، به عنوان یک محور کلیدی عمل می کند بنابراین، توجه به تولیدات فرهنگی که نقش آموزش به اعضای جامعه را عهده دار است از اهمیت خاصی برخوردار است. 

یک فعال فرهنگی در این رابطه گفت: تقویت هر چه بیشتر محتوای تولیدات فرهنگی یکی از نیازهای امروز حوزه فرهنگ کشور است و باید توجه بیشتری به محتوای تولیدات فرهنگی داشته باشیم.

میثم روحی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این مطلب گفت: ما هم اکنون شاهد تولید محصولات فرهنگی در زمینه های مختلف هستیم اما باید به اغنا و تقویت محتوای این محصولات نیز توجه کنیم.

وی افزود: تولید یک سی دی یا کتابچه فرهنگی حرکت مهم و تاثیرگذاری است اما اگر محتوای آن، اغنای لازم را نداشته باشد نمی تواند تاثیر خوبی بر روی مخاطبان بگذارد.

این فعال حوزه محصولات فرهنگی به نقش ارگان ها و سازمان های فرهنگی در این زمینه اشاره کرد و گفت: نهادهای فرهنگی به خصوص ارگان هایی که بیشتر درارتباط با مردم هستند همانند فرهنگسراها، می توانند در حوزه تولید محصولات غنی فرهنگی، نقش موثری را ایفا کنند./س

 

برچسب ها: فرهنگ ، مشکل ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.