استاندار آذربایجان شرقی گفت: به منظور افزایش ارتباط میان ایران و کردستان عراق ضروری است بین شهر تبریز و یکی از شهرهای کردستان عراق خط پروازی برقرار شود.




به گزارش خبرنگارگروهاستانهاباشگاه خبرنگاران احمد علیرضا بیگی شامگاه شنبه در دیدار با هیأت سرمایه‌گذاری و تجاری اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: همواره ارتباطی خاص میان ایران و کردستان عراق برقرار بوده  و سابقه رفاقت این دو سرزمین ریشه دار است.

وی ادامه داد : سفر هیات اقتصادی کردستان سبب آشنایی بیشتر بین مسئولان این دو خطه خواهد شد که امیدواریم این سفر زمینه ساز توسعه روابط بین دو کشور شود.

بیگی با اشاره به اینکه هم اکنون آماده توسعه همکاری های علمی با این اقلیم هستیم، گفت: این استان آماده انتقال تکنولوژی به این اقلیم است، همچنین آمادگی خود را مبنی بر انجام هرگونه پروژه فنی و مهندسی را در این اقلیم اعلام می داریم.

وی با بیان اینکه ایجاد خط پروازی به یکی از شهرهای کردستان ضروری است، گفت: این موضوع باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد زیرا این امر میتواند زمینه ساز ارتباط های بیشتر بین دو خطه شود.

رییس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان عراق هم در این دیدار با بیان این که در دو سال گذشته روابط اقتصادی آذربایجان شرقی و کردستان عراق رونق و گسترش یافته، افزود: آذربایجان شرقی قطب صنعتی ایران به شمار می‌رود و ما تلاش می‌کنیم از دانش و فناوری این استان برای توسعه و پیشرفت خود استفاده کنیم.

شیخ مصطفی عبدالرحمن با اشاره به این که رابطه شرکت‌ها و روابط اقتصادی اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی به نحو بسیار چشمگیری گسترش یافته، گفت: امیدواریم با سفر هیأت اقتصادی اقلیم به آذربایجان شرقی، زمینه تقویت بیشتر شرکت‌های دو طرف فراهم شود.

وی همچنین پیام دوستی استانداران اربیل، سلیمانیه و دهک را به استاندار آذربایجان شرقی ابلاغ کرد./ش
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.