مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد گفت: 750 هکتار از اراضی مستعد پارس‌آباد به کشت محصول جالیزی هندوانه اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حسن روحی دیروز در جریان بازدید از مزارع جالیزی و برداشت هندوانه در پارس‌آباد اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم از این میزان اراضی مستعد و اختصاص یافته به کشت هندوانه بیش از 25 هزار تن محصول برداشت شود.

وی تصریح کرد: میزان تولید این منطقه بسیار بالا است که قطعاً محصول مازاد بر نیاز هموطنان در این منطقه به سایر مناطق و استان‌های کشور ارسال می‌شود.

روحی مرغوبیت،‌ شیرین بودن و اوزان سنگین هندوانه تولید شده در این منطقه را با توجه به خاک، آب و داشت مناسب این محصول بسیار مطلوب و بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: حتی محصولات تولیدی ما توان ارسال به سایر کشورها را نیز دارد که در این زمینه تجار و علاقمندان به حوزه صادرات می‌توانند بسیار مطلوب و مناسب اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد همچنین گفت: نقطه جالب توجه این است در اراضی حاصلخیز پارس‌آباد جمعی از کشاورزان و زارعان اصفهانی به شکل اجاره‌ای هندوانه کاشتند که برداشت آنها از هر هکتار به حدود 50 تن می‌رسد.

وی افزود: خود این ساکنان غیربومی منطقه معترف هستند که خاک حاصلخیز پارس‌آباد بی‌نظیر بوده و در کشت و عمل‌آوری هندوانه و سایر صیفی‌جات و محصولات جالیزی بی‌نظیر می‌باشد/س.

برچسب ها: پارس ، آباد ، برداشت ، هندوانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.