مدير كل حفاظت محيط زيست كردستان وجود 4 تا 5 قطعه ميش مرغ را در زرينه كردستان تاييد كرد.

 
قادري در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: استان كردستان به لحاظ وجود گونه هاي گياهي و جانوري مستعد در سطوح استان از تنوع زيستي بالايي برخوردار است.
 وي افزود: از مجموع گياهان شناخته شده در كشور نزديك به هزار و 751 گونه گياهي و از مجموع 252 گونه پرنده شناخته شده در كشور 202 پرنده در كردستان زيست مي كنند.
 
وي افزود: 31 گونه پستاندار، 22 گونه پستاندار، 6 گونه دوزيست و 15 گونه ماهي آمار قابل توجهي در حيات وحش استان محسوب مي شود.
 
قادري با اشاره به گونه هاي در حال انقراض استان اظهار داشت: ميش مرغ و 2 گونه سمندر آتشين و خال زرد كردستان گونه هاي در حال انقراض هستند كه با توجه به اين كه يكي از زيستگاه هاي شان در اين استان است اما به دليل تخريب محيط زيست و شكار بي رويه در حال انقراض هستند و اين در حاليست كه گونه ميش مرغ در استان كردستان كه يكي از زيستگاه هاي اين پرنده در زرينه است تنها 4 تا 5 قطعه شناسايي شده است.
 
وي با اشاره به 4 منطقه حفاظت شده در استان تصريح كرد: علاوه بر 4 منطقه بيجار، بدر و پريشانه، عبدالرزاق و اورامانت و شاهو 5 منطقه شهداي محيط بانان، حاشيه زريوار، زرينه، كره ميانه و چنگ الماس و درياچه زريوار به عنوان پناهگاه حيات وحش استان شناخته شده و همچنين يك منطقه پيشنهادي براي زيست كره معرفي كرده ايم.
 
مدير كل حفاظت محيط زيست كردستان در پايان با اشاره به سرشماري حيات وحش خاطر نشان كرد: در سرشماري تابستانه فقط بره تحت شمارش قرار مي گيرد و سرشماري كلي از حيات وحش در فصل زمستان صورت مي گيرد. /ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار