روز شنبه عده اي در برابر کاخ سفيد در واشنگتن در اعتراض به سخنان باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا درباره تحولات مصر تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، اوباما ضمن ابراز نگراني شديد از اقدام ارتش مصر به برکناري محمد مرسي که در انتخاباتي دموکراتيک به رياست جمهوري انتخاب شده بود گفت سرگرم بازبيني در کمک هاي واشنگتن به ارتش مصر است.
تظاهر کنندگان دست نوشته هايي با خود حمل مي کردند که روي آنها نوشته شده بود "اوباما ، بيش از اين در سمت غلط تاريخ قرار نگير." آنها همچنين شعار مي دادند "اوباما ، اوباما بداند اين انقلاب است نه کودتا". 
تظاهر کنندگان براي حمايت از برکناري مرسي در برابر کاخ سفيد تجمع کرده بودند. اوباما از مردم مصر خواسته است تمرکز خود را بر گفتگو معطوف کنند. سفير آمريکا در مصر نيز با گفتن اينکه برگزاري تظاهرات کمکي به اقتصاد مصر نمي کند مخالفان محمد مرسي را خشمگين کرده است. 
روز يکشنبه قرار است تظاهرات گسترده اي در سرتاسر مصر برگزار شود. بسياري از مردم احساس مي کنند با گذشت دو و نيم سال از زمان سقوط رژيم حسني مبارک و استقرار نظامي دموکراتيک که دستخوش اختلافات شديد داخلي شده است ، اين تظاهرات آينده کشور آنها را تعيين خواهد کرد. هدف تظاهر کنندگان برکناري رئيس جمهوري بود که براي نخستين بار در انتخاباتي آزاد به اين سمت رسيده بود. رهبران گروهها و احزاب ليبرال مصر مي گويند حدود 22 ميليون نفر از مردم که نزديک به نيمي از جمعيت راي دهنده کشور هستند با امضاي طوماري خواستار تغيير شده اند. گروه اخوان المسلمين و متحدانش قول داده اند از مرسي که به گفته آنها رئيس جمهور مشروع مصر است دفاع کنند. در خشونت هاي مصر چندين نفر ، از جمله يک دانشجوي آمريکايي ، کشته و صدها نفر نيز در درگيري هاي خياباني چند روزه زخمي شده اند.







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار