رئیس فنی و حرفه‌ای الزهرای زنجان گفت: دوره‌های «مهندسین فردا» برای نوجوانان زیر 15 سال در فنی و حرفه‌ای زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران پریسا علیمردانی به استقبال خوب علاقه‌مندان از کلاس‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: ظرفیت بعضی از این کلاس‌ها در تابستان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه کانون‌های دانش‌آموزی در طول تابستان کلاس‌هایی را با حمایت فنی و حرفه‌ای برگزار می‌کنند، تصریح کرد: کانون افشارچی، نور، کلاس‌های سازندگی در مساجد، پایگاه‌های بسیج از جمله مکان‌های برگزار کننده این کلاس‌ها هستند.

رئیس فنی و حرفه‌ای الزهرای زنجان ادامه داد: ظرفیت دوره‌های این کلاس‌ها نیز در طول تابستان افزایش یافته است.

این مسئول با بیان اینکه در کانون افشارچی زنجان کلاس‌های بافندگی، گلدوزی، عروسک دوزی و سفره آرایی برگزار می‌شود، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام به کانون‌ها و مساجد مورد نظر مراجعه کنند.

علیمردانی به کلاس‌های برگزار شده فنی و حرفه‌ای در روستاهای استان زنجان اشاره کرد و ابراز داشت: به دلیل افزایش اوقات فراغت روستاییان در فصل پاییز بیشتر کلاس‌های مربوط به آنها در این فصل برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون در روستاهای سارمساقلو، دیزج، سایان و سهرین دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود، گفت: در روستاهای دیزج و سهرین کلاس‌های رایانه برگزار می‌شود.

رئیس فنی و حرفه‌ای الزهرای زنجان مدت دوره‌های رایانه کار در روستاهای استان زنجان را یک ماه اعلام کرد و افزود: در روستاهایی که رایانه وجود ندارد فنی و حرفه‌ای به این روستاها رایانه منتقل می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: در بیشتر روستاها کلاس‌های خیاطی، گلدوزی، کاموا بافی و نقاشی پارچه برای بانوان برگزار می‌شود.

علیمردانی همچنین به برگزاری دوره تولید کننده ورمی کمپوست برای مردان در روستاها اشاره کرد و افزود: در این کلاس‌ها تولید کود طبیعی به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.

وی سن استاندارد ثبت نام در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای را بالای 15 سال اعلام کرد و یادآور شد: همچنین علاقه‌مندان باید دارای حداقل تحصیلات سوم راهنمایی باشند.

رئیس فنی و حرفه‌ای الزهرای زنجان با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای برای افراد زیر 15 سال در آموزشگاه‌ها کلاس‌هایی برگزار می‌کند، اضافه کرد: این دوره‌ها با نام «مهندسین فردا» اجرا می‌شود.

این مسئول ادامه داد: برای این افراد کلاس‌های رباتیک، طراحی وب، تجارت وICDL  برگزار می‌‌شود.

علیمردانی گفت: کلاس عروسک سازی برای نوجوانان زیر 15 سال برگزار می‌شود که در این رشته از الکترونیک در ساخت عروسک‌ها استفاده می‌شود.

وی به برگزاری کلاس‌های ملیله کاری برای خانم‌‌ها و آقایان اشاره کرد و ابراز داشت: ظرفیت این کلاس تکمیل شده و در مرداد ماه جاری این دوره‌ها آغاز می‌شود.

رئیس فنی و حرفه‌ای الزهرای زنجان به المپیاد رشته‌های فنی و حرفه‌ای اشاره و خاطرنشان کرد: این المپیاد امسال در کشور آلمان برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه 12 نفر از هنرجویان کشورمان در این المپیاد حضور دارند،متذکر شد: همچنین دو کارآموز مرد از فنی و حرفه‌ای زنجان در مسابقات رباتیک تیمی دو نفره در این المپیاد حضور دارند.

علیمردانی در پایان اذعان داشت: کارآموزان پس از گذراندن مراحل مسابقات شهرستانی و استانی به المپیاد آلمان راه پیدا کردند.
برچسب ها: زنجان ، الزهرا ، مهندسین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.