مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي خراسان شمالي گفت:شهركها و نواحي صنعتي خراسان شمالي قابليت جذب سرمايه گذاران صنعتي را از استانهاي ديگر كشور دارد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ محمدرضا باقري در جمع خبرنگاران در اتاق بازرگاني استان مازندران افزود:خراسان شمالی دارای پتانسیل های فراوانی برای سرمایه گذاری در خصوص راه اندازی صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و صنایع پایین دستی فولاد و پتروشیمی است.

وي افزود:این شهرک دارای بیش از 500 هکتار زمین قابل واگذاری است و طی سفر مقام معظم رهبری منابع و تسهیلات خوبی برای استان جذب شده است که این اعتبارات به بانک های استان تزریق شده است و آماده اعطا به سرمایه گذاران می باشد.

وی به امكانات زيرساختي استان اشاره كرد و بیان داشت : شهركهاي صنعتي خراسان شمالی با قرارداشتن در مجاورت فرودگاه ، جاده هاي اصلي منتهي به كلانشهرها ، مجاورت با صنايع بزرگ استان، نزديكي به مرز زمینی باجگیران از موقعيت خوبي جهت سرمايه گذاري برخوردارند.

باقری با اشاره به اینکه تولید محصولات زراعی و باغی یکی از نقاط برجسته این استان می باشد افزود:این درحالیست که این استان با کمبود جدی واحدهای فرآوری محصولات، بسته بندی و سردخانه مواجه است.

وی ادامه داد:امسال از 100 قرار داد منعقد شده در شهرک های صنعتی این استان 44 قرار داد مربوط به سرمایه گذارهای غیر بومی بوده است.

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي خراسان شمالي خاطرنشان کرد:میزان سرمایه گذاری در این استان اندک است و ما نسبت به استان های دیگر بیشترمشتاق حضور سرمایه گذارها در این استان هستیم.

غلامرضا عشريه رئيس اتاق بازرگاني ، صنايع ، معادن و كشاورزي استان مازندران نيز در اين جلسه گفت :اتاق بازرگاني استان مازندران آمادگي دارد در قالب تفاهم نامه هاي متعدد نسبت به معرفي متقاضيان سرمايه گذاري صنعتي مازندران به استان خراسان شمالي اقدام نمايد.

عشریه افزود:در این راستا شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی لیستی از نیازمندی های خود برای سرمایه گذاری در این استان را به ما ارائه دهد.

خبرنگاران و اصحاب رسانه استان خراسان شمالي به همت شركت شهركهاي صنعتي اين استان، به مدت 3 روز در قالب تور صنعتي از واحدهاي صنعتي استان مازندران ، منطقه ويژه اميرآباد و مناطق گردشگري مازندران بازديد نمودند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.