بر اساس تفاهم نامه ای که بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی و کتابخانه ، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی به امضاء رسید، دو طرف متعهد شدند در آسیب شناسی و مرمت آثار خطی، نفیس و اسناد همکاری کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، این تفاهم نامه با موضوع بهره گیری متقابل طرفین از منابع اطلاعاتی، ظرفیت ها و فرصت های پژوهشی، مطالعاتی، فرهنگی و تخصصی به امضاء دکتر اسحق صلاحی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و دکتر محمد رجبی رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی به امضاء رسید.
این تفاهم نامه در 3 ماده و 14 بند تنظیم شده و بر اساس آن، دو طرف در زمینه انتقال اطلاعات فهرست نویسی، چکیده نویسی و دیجیتالی مربوط به کتب، نشریات و اسناد آرشیوی، ارائه لیست خرید آینده کتاب و نشریات خود برای صرفه جویی و تکمیل کمبود دیگر منابع از طریق اسکن مجموعه ها، شناسایی و رفع کسری مجموعه کتاب و نشریات از طریق مبادله و اهدا و یا تبادل نسخه دیجیتال و تبادل نسخه رقمی منابع خطی و چاپ سنگی همکاری می کنند.
همکاری برای اجرای طرح آزمایشی سازماندهی منابع کتابی و غیرکتابی بر اساس اف. آر. بی. آر. (FRBR) و بر مبنای دستورالعمل آر. دی. ای(RDA)، تبادل اطلاعات و تعامل در خصوص پردازش منابع دیجیتالی و فراداده ها در نرم افزار کتابخانه دیجیتال، برگزاری نمایشگاه ها، همایش ها، سخنرانی ها و کارگاه های علمی، آموزشی و پژوهشی، ارائه دوره های آموزشی تخصصی و تبادل موقت یا دائمی کارشناس حوزه های مختلف به صورت مامور یا انتقال از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.
هم چنین دو طرف متعهد شدند در انجام پروژه های پژوهشی، تحقیقاتی، تخصصی و انتشاراتی، ایجاد جایگاه مشترک کتابخانه دیجیتال و کتاب الکترونیکی و ارتباط با سایر کتابخانه ها و مراکز علمی برای ایجاد تشکلی فراگیر برای کلیه کتابخانه های کشور همکاری کنند. گفتنی است این تفاهم نامه برای مدت 5 سال معتبر است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار