صدها نفر با برگزاري تظاهرات در خيابان هاي شهر ليسبون پايتخت پرتغال خواهان انحلال پارلمان،برکناري دولت و برگزاري انتخابات زودهنگام در اين کشور شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، حاضران در اين تظاهرات که در خيابانهاي مرکزي ليسبون برگزار شد با در دست داشتن پلاکارد و سر دادن شعار اعتراض خود را به طرح هاي رياضت اقتصادي دولت اين کشور نشان دادند. بر روي يکي از پلاکاردها نوشته شده بود زمان کناره گيري دولت فرا رسيده است.
يک روز پس از توافق احزاب حاکم پرتغال براي نجات ائتلاف متزلزل راست ميانه ، هزاران تن از مردم اين کشور روز شنبه براي برکناري دولت و برگزاري انتخابات جديد مقابل کاخ رياست جمهوري پرتغال تظاهرات کردند.
آرمنيو کارلوس رئيس اتحاديه کارگري در اين تظاهرات که سياستمداران چپ گرايان مخالف نيز در آن حضور داشتند، گفت: دولت انتخابات جديد نمي‌خواهد زيرا مي‌داند که در انتخابات به خاطر سياستهايي که کشور را به فقر کشانده مجازات خواهد شد.مخالفان و اتحاديه‌ها از آنيبال کاواکو سيلوا خواسته اند که پارلمان را منحل کند.
آنها به دليل بيکاري و رکود بي سابقه خواستار برگزاري انتخابات جديد هستند. استعفاي وزراي اقتصاد و امورخارجه در اين هفته باعث بروز يک بحران در دولت شده است. دولت ائتلافي پرتغال براي بازپرداخت وام بين المللي 78 ميليارد يورويي، سياستهاي رياضت اقتصادي را در پيش گرفته است.
پدرو پاسوس کوئليو نخست وزير پرتغال اواخر روز شنبه جزئيات توافق حزب راست ميانه سوسيال دموکرات با شرکاي ائتلافي کوچکترش اعلام را کرد و آن را يک توافقنامه مستحکم خواند.






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار