به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، حجتالاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در نشست شورای اداری استانداری سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: آمار شکایات سیستان و بلوچستان در سال گذشته در مقایسه با سال 90 افزایش 29 درصدی را نشان میدهد.
وی افزود: عنوان دستگاههایی که از آنها شکایت شده استخراج و مشخص شده که در سال 91 هر اداره چه تعداد شکایت داشته است.
رئیس دیوان عدالت اداری کشور، بیان کرد: آمار شکایات در 3 ماهه سال 92 در مقایسه با سه ماهه سال 91، 0.27 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: باید در استانها آسیب شناسی شده و علت افزایش شکایات از دستگاهها بررسی و رفع شود.
منتظری با اشاره به اینکه دیوان عدالت اداری هر ادعایی را قبول نمیکند، گفت: این در حالی است که بیش از 60 درصد شکایات ارجاع شده به دیوان پذیرفته نمیشود.
وی اضافه کرد: باید بخش حقوقی ادارهها و دستگاهها بیش از پیش فعال شود زیرا فعال شدن و پویا بودن این بخش به نفع مردم، دستگاه و حتی خود مدیران است.
این مسئول اظهار داشت: باید بین نمایندگی دیوان عدالت اداری در استانها و دستگاههای اداری تعامل برقرار شود.
رئیس دیوان عدالت اداری کشور، خاطرنشان کرد: راهنمایی و ارجاع مراجعان، دریافت لایحه دفاعیه از طرفین شکایت، ارسال درخواست و سایر مدارک به مرکز، ابلاغ اوراق صادره از دیوان، تهیه گزارش از علل عدم انجام احکام و تصدیق تصویر و رونوشت مدارک از جمله وظایف دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استانهاست./س