دبیر سلسله مدرسه‌های تخصصی حقوق دانشگاه مفید قم از بررسی لایحه مطرح در مجلس شورای اسلامی مبنی بر حمایت از حقوق کودک و چالش‌های مربوط به آن در پنجمین مدرسه تخصصی حقوق با حضور دانشجویان و اساتید خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمد مهدی مقدادی از برگزاری پنجمین مدرسه تخصصی حقوق با عنوان «حمایت از کودکان در معرض خطر در اسلام و مقررات داخلی و بین‌المللی» به همت کلینیک حقوقی دانشگاه مفید خبر داد و بیان کرد: این مدرسه تخصصی به مدت سه روز با همکاری یونیسف ایران و مرجع ملی حقوق کودک وزارت دادگستری در شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی به اهداف مهم این دوره تخصصی اشاره کرد و ابراز داشت: در این دوره تخصصی دانشجویان، وکلا و دست‌اندرکاران حقوق با مباحث حقوق کودک به ویژه حمایت از کودکان آسیب دیده و در معرض خطر آشنا خواهند شد.

دبیر علمی سلسله مدرسه‌های تخصصی حقوق،‌ برجسته کردن آموزه‌های ارزشمند شریعت اسلامی را از دیگر اهداف برگزاری پنجمین مدرسه تخصصی حقوق ذکر کرد.

وی افزود: آموزه‌های شریعت اسلامی در بردارنده نظامی جامع و کامل برای تربیت و تعالی کودکان و حمایت شایسته از آنان است به همین دلیل باید بیش از پیش به آن توجه شود.

مدیر کلینیک حقوقی دانشگاه مفید قم هدف از ارائه طرح بررسی حقوق کودک و گسترده کردن این مباحث را تدوین و ارتقای قوانین تخصصی در مجموعه قوانین کشور ذکر کرد.

مقدادی اضافه کرد: در این دوره از مدرسه تخصصی حقوق دستاوردهای علمی و سایر مباحث مربوط به این لایحه به همراه چالش‌هایی که در این زمینه وجود دارد با حضور دانشجویان و اساتید مورد بررسی قرار خواهد گرفت./س

برچسب ها: قم ، بررسی ، لایحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.