انگیزه می تواند محرکی جهت پیشرفت افراد در رسیدن به اهداف و آمال آنان باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همه افراد در زندگی روزمره تمایل فراوانی به ارتقا پیشرفت دارند و چگونگی تحقق این امر موضوعی است که توجه به آن همواره مورد توجه بوده اما اینکه چرا برخی افراد علی رغم توانایی و استعداد لازم همواره از به اهداف خود باز مانده اند می تواند به دلیل عدم انگیزه کافی در آنان باشد.
 
ابراهیمی مقدم در این باره گفت: انگیزه پیشرفت تمایل فرد به ارتقا است که فرد را به هدف رسانده و موجب تسلط بر امور می شود.
وی تاکید کرد: افراد با انگیزه پیشرفت بالا به روش شخصیتی خاص عمل نموده و به دلیل درونی کردن انگیزه ها انجام صحیح کارها و تحقق اهداف برای آنان مهمترین پاداش محسوب شده ضمن اینکه این افراد در انتظار بخت و اقبال و رویدادهای نامشخص نیستند.
 
ابراهیمی مقدم تصریح کرد: افراد با انگیزه پیشرفت بالا تمایلی به ارتباط با افراد بی هدف نداشته زیرا که این افراد مانع از پیشرفت و تحقق اهدافشان خواهند بود و در دوستی با افراد ورزیده و با تجربه در زمینه هدف مورد نظر تمایل بیشتری نشان داده و وضعیتی را در پیش می گیرند که موجب پیشرفت روز افزون شان شود.
 
وی ادامه داد: این افراد اهداف خود را با دقت بررسی کرده و با در نظر گرفتن راه های تحقق آن و تقویت خود باوری و اعتماد به نفس و یادآوری تجربیات مطلوب در صدد دستیابی به اهداف خود هستند.
 
وی در پایان عواملی نظیر ارزش های فرهنگی فرایندی تربیتی روابط اجتماعی  و تعامل بین همتایان را در میزان انگیزه پیشرفت افراد موثر دانست و افزود: از طریق برخی عوامل نظیر تشویق و تصویر ذهنی در خصوص هدف مورد نظر تمرین و تاکید بر زمان حال می توان این افراد را ارتقا بخشید.
 
گفتنی است انگیزه امری ذاتی نیست که نبود آن در افراد مانع از تحقق اهدافشان شود بلکه می توان با تعامل با افراد مطرح و یا اشخاصی که علی رغم وجود انواع محدودیت و معلولیت توانسته اند به اهداف خود دست یابند به آرزوهایمان جامه ی عمل بپوشانیم. ضمن اینکه امروزه انجام برخی آرزوهای روانشناختی نظیر TAT  می تواند در زمینه شناخت میزان انگیزش افراد موثر باشد./ز
 
گزارش از بابارشانی
برچسب ها: انگیزه ، محرک ، پشرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار