باراک اوباما رييس جمهور آمريکا روز شنبه ضمن محکوم کردن خشونت هاي مصر گفت کشورش با هيچ گروه يا حزب خاصي در مصر همکاري نمي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري رويترز ، اوباما که تعطيلات پايان هفته را در منطقه گردشگري کمپ ديويد مي گذراند با اعضاي تيم امنيت ملي خود ديدار کرد تا تحولات مصر را بررسي کند.
يک سخنگوي کاخ سفيد در بيانيه اي گفت اوباما از تداوم رويارويي قطب هاي سياسي دراين کشور نگران است. وي همچنين به نقل از اوباما گفت آمريکا طرف هيچ گروه يا حزب خاصي را در مصر نمي گيرد و حامي هيچ يک از آنها نيست.
کاخ سفيد در بيانيه خود هيچ اشاره اي به نامزدي محمد البرادعي براي پست نخست وزيري انتقالي در مصر نکرد.
اين بيانيه گفت: "آمريکا اين ادعاي غلط را که با برخي احزاب يا جنبش هاي خاص درباره نحوه گذار مصر از دوره انتقال همکاري مي کند از اساس رد مي کند."
اين بيانيه از ارتش مصر خواست به سرعت به يک "دمکراسي پايدار" باز گردد. اين بيانيه همچنين از همه رهبران مصر خواست در فرايندي فراگير کنار هم گرد آيند طوري که مشارکت همه گروه ها و احزاب سياسي تامين شود.
اين بيانيه گفت: "از همه رهبران مصري مي خواهيم استفاده از زور را محکوم کنند و مانع از گسترش خشونت در ميان طرفداران خود شوند. از همه تظاهرکنندگان نيز مي خواهيم به نحوي مسالات آميز تظاهرات کنند. از همه طرف ها مي خواهيم اختلافات را پشت سر بگذارند، از انتقام‌جويي دوري کنند و دست به دست هم دهند تا ثبات و دمکراسي مصر باز گردد."
وی همچنین از همه احزاب و گروه هاي سياسي خواست در فرايند انتقال سياسي کشور مصر شرکت کنند وهيچ گروهي را به حاشيه نرانند.








برچسب ها: بین الملل ، مصر ، اوباما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار