رييس جمهور تلاش براي برقراري و استقرار نظم همگاني در جهان را مأموريت بزرگ و مشترک دولت‌ها و ملت‌هاي مستقل برشمرد و گفت: تحقق اين امر باعث مي‌شود تا همه تبعيض‌ها، ناامني‌ها و اختلاف‌ها از بين برود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، محمود احمدي‌نژاد عصر امروز (شنبه) در ديدار «سانتياگو ايرازابال مورائو» سفير جديد برزيل با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران و برزيل دو کشور دوست و همراه با يکديگر هستند، اظهار داشت: روابط تهران – برازيليا بسيار عميق و گسترده بوده و هيچ نقطه منفي در روابط دو کشور وجود ندارد.

رييس‌جمهور با بيان اينکه ايران و برزيل دو کشور و ملتي هستند که در يک جبهه قرار دارند، تصريح کرد: ما ديدگاه‌ها، منافع و دشمنان مشترکي داريم و عده‌اي هستند که نمي‌خواهند کشورهايي مانند ايران و برزيل، پيشرفته و قدرتمند باشند، که در اين راستا بايد روابط خود را تا حد ممکن گسترش دهيم.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه هيچ محدوديتي براي توسعه جمهوري اسلامي ايران و برزيل وجود ندارد، اظهار اميدواري کرد تا با تلاش مسئولان دو کشور شاهد گسترش همه جانبه ميان تهران – برازيليا باشيم.

رييس‌جمهور با اشاره به اينکه امروز نظام سلطه که تجربياتي از دخالت‌هاي خود در تحولات شمال آفريقا و منطقه خاورميانه به دست آورده به دنبال طراحي جديد براي کشورهاي آمريکاي لاتين در آينده است،‌ خاطر نشان کرد: آنها با اين اقدامات قصد دارند تا مشکلات اقتصادي خود را به ساير نقاط جهان منتقل کنند، اما مطمئناً رهبران منطقه آمريکاي لاتين با هوشياري برنامه‌ريزي لازم را براي مقابل با اين توطئه‌ها در پيش خواهند داشت.

سانتياگو ايرازابال مورائو سفير جديد برزيل نيز در اين ديدار ضمن تقديم استوار نامه خود به دکتر احمدي‌نژاد با تأکيد بر تعميق و توسعه روابط ميان جمهوري اسلامي ايران و برزيل اظهار داشت:‌ در روابط دو کشور نه تنها در سطح سياسي بلکه در زمينه‌هاي گوناگون از جمله تجاري، علمي و فناوري بايد شاهد پويايي بيش از گذشته باشيم.

سفير جديد برزيل خاطر نشان کرد: جمهوري اسلامي ايران و برزيل در سطح بين‌المللي و سياسي نظرات مشترک بسياري با يکديگر دارند که بايد با استفاده از اين زمينه‌ها در راستاي گسترش همکاري‌ها گام برداشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار