بیمارانی که تحت عمل باز کردن تنگی های عروق کرونر قرار می گیرند ضروری است که بعد از عمل کلیه اقدامات لازم را اجرا کرده و به طور دقیق انجام دهند.

دکتر داوود کاظمی صالح دارای رتبه ممتاز بورد تخصصی قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مصرف مرتب  منظم داروهای لازم با تجویز متخصص برای افراد بعد از عمل باز کردن تنگی های عروق کرونر لازم است.

وی در مورد رعایت رژیم غذایی توسط این بیماران چنین گفت: میزان چربی مصرف شده باید حداقل باشد بهتر است که از روغن مایع و روغن دانه های گیاهی که کمترین ضرر را دارند استفاده شود.

مصرف حداقل دو وعده ماهی در غذای هفتگی که بهتر است از ماهی های ( آزاد، سفید ، قزل آلا ) استفاده شود.

البته باید متذکر شد: که تن ماهی به دلیل روغن زیاد استفاده نشود و استفاده حداکثر دو وعده در هفته از گوشت  بدون چربی و تخم مرغ مناسب بوده و نیز مصرف مرتب و روزانه حداقل پنج عدد از انواع سبزیجات و میوه های تازه لازم و ضروری است.

کاظمی صالح متذکر شد: داشتن فعالیت فیزیکی مناسب یعنی در هفته بهتر است پنج روز و حداقل 30 تا 45 دقیقه پیاده روزی انجام شود.

این متخصص همچنین خاطر نشان کرد: کنترل قند بیماران برای بیماران مبتلا به دیابت ضروری بوده و همچنین کلیه بیمارانی که گرفتگی عروق کرونر دارند باید چربی خونشان اندازه گیری شود و در صورتی که LDL یا کلسترول مضر آن ها بالا باشد باید از داروی مناسب تر توسط پزشک متخصص مسئول تجویز می شود، استفاده کنند./ع2
برچسب ها: عروق ، کرونر ، کلیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار