همیشه می شود که كه به سراغ داستان‌هاي متفاوتي رفت و تصور مي كنم سه بعدی روش جذابی برای ساخت فیلم است

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ موافقين و مخالفين سينماي سه بعدي نظرات خود را در مورد اين تكنولوژي مطرح كردند.

برناردو برتولوچی

این که برتولوچی با وجود مشکلات جسمی و پس از سالها دوباره پشت دوربین قرار گرفت، یک غافلگیری بود. اما از آن غافلگیر کننده تر این است که برتولوچی ساخت فیلم سه بعدی اش را شروع کند.
بعد از دیدن آواتار، خیلی از‌آن خوشم آمد. فیلم مرا یاد دهه پنجاه انخداخت که در آن روزهای نوجوانی را سپری می کردم. و یا پیش خودم پرسونای برگمان را سه بعدی تصور می کردم آنها بسیار عالی می‌شدند. همین موضوع باعث شد که استفاده از این تکنولوژی برایم به یک اولویت تبدیل شود.
سه بعدی امروز با ظاهر غلو شده ای که دارد، بسیار مصنوعی به نظر می رسد. شما به سالن سینما می روید که تحت تأثیر قرار بگیرد. اما با چیزی مواجه می شوید که واقعی نیست.
چند ماه پس از این واکنش، اکشن ساز هالیوودی با جیمز کامرون و استیون اسپیلبرگ ملاقات کرد و متقاعد شد که قسمت سوم ترانسفورمرز را سه بعدی بسازد. پس از ساخت فیلم از تمام طرفداران خواست که حتما نسخه ی سه بعدی را ببینند و الآن تصمیم دارد که باز هم فیلم های سه بعدی بسازد.

کلینت ایستوود

کابوی هشتاد ساله ی آمریکایی هنوز به دنبال تجربه های مختلف است. اگر چه الآن در تدارک ساخت یک موزیکال است اما بعید نیست که روزی هم به سراغ فیلم های سه بعدی برود.
درطول زمان فازهای مختلفی از سه بعدی را تجربه کرده ام که ناگهان محبوبیت پیدا کرده و بعد به تدریج ناپدید شده است. همیشه می شود که كه به سراغ داستان‌هاي متفاوتي رفت و تصور مي كنم سه بعدی روش جذابی برای ساخت فیلم است اما هنوز به پروژه ای نرسیده ام که در این قالب قرار بگیرد.

دنی بویل

کارگردان میلیونر زاغه نشین 127 ساعت و مراسم افتتاحیه المپیک 2012 لندن، با این تکنولوژی مشکل جدی دارد و از سه بعدی متنفر است.
از تماشای فیلم های سه بعدی متنفرم خودم عینک می زنم و برای تماشای این فیلم ها باید دوباره عینک به چشم بزنم که شبیه احمق ها به نظر می رسم اما نباید غافل شد که این یک ابزار است و اتفاقا جالب هم هست نمای دانم آیا سه بعدی آینده ای در سینما دارد یا نه. اما اگر این طور باشد باید آن را به عنوان یک فاز جدید نگاه کرد. /ص

منبع: ماهنامه دنياي تصوير

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار