سه بعدی چیزی دارد که انگار شما را وارد دنیای دیگر می کند دنیایی خوب که دلتان می خواهد همان جا بمانید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ موافقين و مخالفين سينماي سه بعدي نظرات خود را در مورد اين تكنولوژي مطرح كردند.

**مارتین اسکورسیزی

همه می دانستند که اسکورسیزی استاد سینماست اما یک بار دیگر با کارگردانی هوگو این موضوع را ثابت کرد و امسال هم با گرگ وال استریت باز می گردد.
سه بعدی چیزی دارد که انگار شما را وارد دنیای دیگر می کند دنیایی خوب که دلتان می خواهد همان جا بمانید، انگار در فیلم پیکره ای زنده از بازیگر را می بینید و ترکیبی از فیلم و تئاتر در برابر شماست که باعث تأثیرگذاری بیشتر داستان منی شود من دیده ام که تماشاگران با شخصیت های این فیلم ها بیشتر ارتباط برقرار می کنند.

**فرانسیس فورد کاپولا

کاپولا مدت هاست که با هالیوود رابطه دوستانه ای ندارد و نباید انتظار داشته باشیم که از تکنولوژی سه بعدی هم استقبال کند.
سه بعدی امروز هیچ تفاوتی با دهه پنجاه ندارد چراکه در آن زمان هم باید از عینک های مخصوص استفاده می کردیم تا زمانی که از این عینک ها استفاده می کنیم پیشرفتی در تکنولوژی سه بعدی ایجاد نشده است شخصاً به هیچ وجه دوست ندارم با عینک سه بعدی فیلم تماشاکنم نمی دانم چرا می گوییم فیلم های ساخته شده، سه بعدی بهتر هستند، ترجیح می دهم به جای آن غیلیمی دو بعدی با ابعاد عظیم برای پرده سینما بسازم مانند همان کاری که ابل گانس در فیلم ناپلئون انجام داد.

**جورج لوکاس

شاید اگر خالق جنگ های ستاره ای خودش را بازنشسته نکرده بود برای یک حماسه سه بعدی دیگر دست به کار می شد.
ما با یک تکنولوژی طرف هستیم که قرار است همه چیز را دگرگون کند، خیلی واضح است که تماشای سه بعدی یک فیلم خیلی بهار از حالت عادی است، درست مانند تماشای یک فیلم رنگی در برابر یک فیلم سیاه و سفید است دیدن یک فیلم سیاه و سفید بد نیست اما رنگ آن را بسیار واقعی تر جلوه می دهد در سه بعدی شخصیت های دیجیتالی عمق پیدا می کنند و توجه شما به پس زمینه صحنه ها جلب می شود که این باعث تأثیرگذاری بیشتر داستان و تجربه ای فراموش نشدنی می شود.

**جی.جی.ابرامز

خالق سریال "گمشدگان" و یکی از مهمترین داستان گوهای نسل جدید سینما اگر به اصرار استودیو نبود به طرف سه بعدی نمی رفت اما حالا نظرش درباره این تکنولوژی تغییر کرده است.
استودیو می گفت که باید فیلم را به صورت سه بعدی بسازی ولی زیاد احساس خوبی نداشتم و فکر می کردم که سفرهای ستاره ای سه بعدی مشکل داشتم چون درست نمی دیدم و سرم هم درد می گرفت، اما انجام این کار از چندین جهت خیلی مفید بود چراکه با تیمی حرفه ای در ساخت سه بعدی همکاری کردیم و باعث شد که عاشق سه بعدی بشویم و تکنیک هایی را به کار بردیم که تا به حال در هیچ فیلم سه بعدی دیگری استفاده نشده است.
اگر زندگی پی دو بعدی ساخته می شد قطعاً نمی توانست تا این حد تأثیرگذار باشد برخلاف فیلم دو بعدی در این نوع فیلم احتیاج به هیچ تنظیم اضافه ای نداریم و دنیای آن به خوبی  ساخته می شود سه بعدی در آینده تبدیل به زبانی برای فیلمسازی خواهد شد و این چیزی است که فیلمسازان را مجبور می کند به خوبی آن را بیاموزند./ص

منبع : ماهنامه دنياي تصوير

برچسب ها: سینما ، سه بعدی ، دنیا ، فیلم ، اکران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.