شبكه جهاني صداي آشنا با 6 برنامه، به استقبال ماه مبارك رمضان سال 1392 خورشيدي مي رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛ "تلاوت و ترتيل" كه به تلاوت قرآن كريم اختصاص دارد، حدود يك ساعت مانده به اذان صبح در حوزه هاي اروپا، آمريكا، و آسيا و اقيانوسيه، از هر سه كانال شبكه جهاني صداي آشنا پخش مي شود. 
شنوندگان ايراني خارج از كشور مي توانند تلاوت قرآن را از كانال اروپا با صداي استاد شهريار پرهيزگار، از كانال آمريكا با صداي استاد محمدحسين سعيديان، و از كانال آسيا و اقيانوسيه با صداي استاد عباس امام جمعه، بشنوند. 
پخش برنامه " تلاوت و ترتيل" از ابتداي ماه مبارك رمضات شروع خواهد شد و تا پايان اين ماه ادامه خواهد داشت. 
مخاطبان مي توانند اين برنامه را از كانال اروپا ساعت 05:00 به وقت تهران برابر با ساعت 00:30 به وقت تهران، از كانال آمريكا ساعت 16:00 به وقت تهران برابر با ساعت 11:30 به وقت گرينويچ، و از كانال آسيا و اقيانوسيه ساعت 16:30 به وقت تهران برابر با ساعت 12:00 به وقت گرينويچ، از شبكه جهاني صداي آشنا بشنوند. 
"گنجينه سخن" هر روز به پخش سخنراني هاي اخلاقي، مذهبي و ديني مراجع تقلي، روحانيان، علما و استادان حوزه و دانشگاه، مي پردازد. 
زهرا تقي ملا سردبير، گوينده و نويسنده، سيد محمدجواد هاشمي نيا تهيه كننده، در اين برنامه همراه شما هستند. 
"گنجينه سخن" را از روز اول ماه رمضان، هر روز ساعت 07:45 به وقت تهران برابر با ساعت 03:15 به وقت گرينويچ، از كانال آسيا و اقيانوسيه شبكه جهاني صداي آشنا پخش مي شود. 
"بر بال فرشته ها" هر روز به بازخواني ادعيه ماه مبارك رمضان مي پردازد. 
در اين ويژه برنامه روايات، اشعار و احاديثي در ارتباط با اين ماه خوانده خواهد شد. 
زهرا نوروزي سردبير و نويسنده، محمدحسن رحماني تهيه كننده، و محمد قريب پناه گوينده، در اين برنامه همراه شما هستند. 
"بر بال فرشته ها" را از روز اول ماه رمضان، هر روز ساعت 09:25 به وقت تهران برابر با ساعت 04:55 به وقت گرينويچ، از كانال اروپاي شبكه جهاني صداي آشنا پخش مي شود. 
"شهر خدا" در ابتدا در قالب روايت، به توصيف شهري مي پردازد كه شهروندان آن فقط صفات پسنديده انجام مي دهند، سپس در قالب صحبت هاي كارشناس، به تحليل و تاويل آن صفاتي پسنديده اي كه در روايت شهر مطرح شده، مي پردازد و از موانع و عواملي كه موجب مي شود انسان از انجام كارهاي خوب باز بماند، سخن به ميان خواهد آمد. 
عليرضا فتحي پور كارشناس اين ويژه برنامه است. 
فاطمه لواساني سردبير و تهيه كننده، مهديه جعفريان نويسنده، و سميرا سجادي راوي، در اين برنامه همراه شما هستند. 
"شهر خدا" را از روز اول ماه رمضان، هر روز ساعت 03:15 به وقت تهران برابر با ساعت 22:45 به وقت گرينويچ، از كانال آمريكاي شبكه جهاني صداي آشنا پخش مي شود. 
چهار ويژه برنامه "تلاوت و ترتيل"، "گنجينه سخن"، "بر بال فرشته ها"، و "شهر خدا"، در گروه دين و انديشه توليد مي شود. 
"آيين حضور" به بيان جلوه هاي فرهنگي و آيين هاي ماه رمضان در بين اقوام ايران زمين، و همچنين به بررسي جايگاه اين ماه در ادب و هنر (شعر و موسيقي)، مي پردازد. 
چگونگي ايجاد پيوند ايرانيان خارج از كشور با فرهنگ ملي و مذهبي خويش، بخش ديگري از اين برنامه را تشكيل مي دهد.
 ناهيد گودرزي سردبير و تهيه كننده، ناصر ملاييان نويسنده و محقق، شمسي فضل اللهي راوي، در اين برنامه همراه شما هستند. 
"آيين حضور" را كه در گروه فرهنگ و تمدن توليد شده، از روز اول ماه رمضان، هر روز ساعت 17:30 به وقت تهران برابر با ساعت 13:00 به وقت گرينويچ، از كانال آسيا و اقيانوسيه شبكه جهاني صداي آشنا پخش مي شود. 
"هفت شهر عشق" به بررسي هفت وادي طلب كه سالك بايد در جهت سلوك بپيمايد، خواهد پرداخت. 
در اين راه، از نظر عارفان بزرگي همچون عطار نيشابوري، ملاصدرا، و سعدي شيرازي، بهره گرفته شده است. 
عليرضا فتحي پور و ارسطو جنيدي كارشناسان اين ويژه برنامه اند. 
مينا خانداني ها و عباس اسعدي مقدم سردبيران، انسيه سميع پور تهيه كننده، و نرگس اصفهاني گوينده، در اين برنامه همراه شما هستند. 
"هفت شهر عشق" را كه در گروه هنر و ادبيات، از روز اول ماه رمضان، هر روز ساعت 22:00 به وقت تهران برابر با ساعت 17:30 به وقت گرينويچ، از كانال اروپاي شبكه جهاني صداي آشنا پخش مي شود./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار