"احمد داووداوغلو" وزير امور خارجه ترکيه امروز با اظهارنظر در مورد رويدادهاي اخير مصر اظهار داشت که کودتاي اخير نظاميان مصري عليه دولت "محمد مرسي" رييس جمهور مخلوع آن کشور شبيه کودتاي سال 1997 ارتش ترکيه عليه دولت ائتلافي به رهبري حزب محافظه کار آن کشور بوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تودي زمان ؛ داووداوغلو در اين باره افزوده است "مهم ترين مسئله در مصر مسئله "مشروعيت" است. کودتاي کنوني در مصر اقدامي غير مشروع بوده است. کودتاي اخير در مصر شباهت زيادي به کودتاي 28 فوريه 1997 در ترکيه دارد." 

در کودتاي 28 فوريه سال 1997 ميلادي دولت اسلامگراي ترکيه به رهبري حزب "رفاه" با کودتاي ارتش آن کشور از قدرت برکنار شد. 

داووداوغلو همچنين در ادامه خواستار مشارکت "محمد مرسي" رييس جمهور مخلوع مصر در امور سياسي آن کشور شد و در اين باره افزود "نخستين گام باید آن باشد که ارتشي که مرسي را از قدرت برکنار کرده بار ديگر وي را به نظام سياسي مصر باز گرداند و بعنوان يک بازيگر سياسي مشروع با وي رفتار نمايد. همچنين اجازه دهد تا حزب "آزادي و عدالت" شاخه سياسي جمعيت اخوان المسلمين نيز به فعاليت خود ادامه دهد." 

داووداوغلو در ادامه مصاحبه با شبکه تلويزيوني دولتي ترکيه همچنين خاطر نشان ساخت در صورتي که "محمد البرادعي" از طريق انتخابات به مقام رياست جمهوري برسد از وي نيز همچون مرسي دفاع خواهد کرد. 
برچسب ها: احمد ، داوود ، اوغلو ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار