عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این مطلب که بدهی دولت‌ها معمولا یک مسئله طبیعی است اما در حد معقول گفت: از اقبال دولت یازدهم است که باید به چنین مشکلی در دوره خود دست و پنجه نرم کند و مطمئنا دولت یازدهم می‌تواند با تدبیری مناسب این مسئله را به مرور زمان برطرف کند.


ابراهیم نکو نماینده رباط‌کریم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بدهی‌های دولت دهم و انتقال آن به دولت یازدهم گفت: متأسفانه در برخی مواقع دولت دهم در موضع‌گیری‌های خود این مسئله را مطرح می‌کند که به هیج نهاد و یا سازمانی بدهکار نیست حتی پیرامون این مسئله عنوان شد كه گروه‌ها و سازمان‌هایی هستند که به دولت بدهکار‌ند.

وی ادامه داد: اما واقعیت این است که دولت به بانک‌ها، بانک مرکزی و بخش خصوصی بدهکار بوده و حتی بدهی‌های خارجی نیز دارد که گریزی از این موضوع وجود ندارد.

نکو با بیان اینكه ارقام بدهي كه از سوی دولت اعلام می‌شود فرضی بوده و واقعیت بیش از این‌هاست، تصریح کرد: دولت دهم باید تلاش کند در این مدت باقی مانده حداقل بخشی از بدهی‌های خود به بانک مركزي، بخش خصوصی و قسمتی از بدهی‌های خارجی را بپردازد تا دولت بعدی با چالش مواجه نشود.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این مطلب که بدهی دولت‌ها معمولا یک مسئله طبیعی است اما در حد معقول اظهار داشت: معمولا دولت‌ها گاهی در زمان فعالیت خود بدهی‌هایی را منتقل می‌کنند اما نه با این رقم بالا البته ناگفته نماند که عکس این مسئله نیز اتفاق می‌افتد.
 
وی در ادامه تصريح كرد: شاید از اقبال دولت یازدهم است که باید به چنین مشکلی در دوره خود دست و پنجه نرم کند اما به هر حال چاره‌ای نیست به غیر از این که دولت یازدهم در این مورد برنامه‌ریزی کرده و تلاش کند در مدت زمانی معقول این بدهی‌ها پرداخت شود.

نکو در پایان خاطرنشان کرد: در مورد بدهی‌های دولت نباید فکر کرد که فقط دولت با مشکل مواجه می‌شود بلکه بخش‌های بستانکار نیز با مشکل مواجه خواهند بود و مطمئنا دولت یازدهم می‌تواند با تدبیری مناسب این مسئله را به مرور زمان برطرف کند.


گفتني است؛ رئيس‌جمهور در گفتگوي زنده با مردم گفت كه این دولت هیچ بدهی به بانک مرکزی ندارد و حتی بدهی دولت‌های قبلی را هم تسویه کردیم و ما دولتی را تحویل می دهیم که هیچ بدهی ندارد و اين درحاليست كه بر اساس گفته منابع مختلف دولت علاوه بر 7.2 میلیارد دلار بدهی خارجی، 35 هزار ميليارد تومان بدهی به بانک مرکزی دارد كه افزون بر این، بدهی‌های دولت به بخش خصوصی در حوزه‌های گوناگون بسیار سنگین شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار