سومین نشست مبلغان نخبه و برتر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس و حجت‌الاسلام سعید روستاآزاد معاون دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و نیز جمعی از مبلغان و خطبای نخبه و با سابقه حوزه از سراسر کشور حضور داشتند.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی طی سخنانی با اشاره به برگزاری انتخابات باشکوه ریاست جمهوری در سال جاری افزود: مردم ایران این عرصه را به خوبی مدیریت کردند؛ یکی از عوامل اصلی رأی به رئیس جمهور منتخب روحانی بودن اوست و این امر در واقع ابراز اعتماد به روحانیت قلمداد می‌شود.

واعظی با بیان اینکه دفتر تبلیغات به دنبال پرورش خطبای جدید با استفاده از تجربیات نخبگان حوزوی است خاطرنشان کرد: این کار از مهر ماه سال جاری آغاز خواهد شد و در این مسیر از نخبگان هر استان برای تربیت طلاب همان مناطق استفاده می‌شود.

وی اظهار داشت: مهمترین رسالت حوزه‌های علمیه و طلاب تبلیغ دین است.

استاد حوزه علمیه افزود: لازم است شیوه‌های نوین تبلیغ به کار گرفته شوند؛ هرچند تبلیغ سنتی ما در زمینه‌های خود تاثیر لازم را داشته اما با توجه به رشد رسانه‌ها و ارتباطات پیچیده میان انسان‌ها، به روز کردن تبلیغ هم ضروری است.

نقویان خاطرنشان کرد: نماندن و نگه نداشتن علما در قم یکی از راهکاری تبلیغ صحیح دین محسوب می‌شود؛ برخی مناطق در طول سال تنها در ماه رمضان و دهه محرم از وجود روحانیون و مبلغان دینی بهره‌مند هستند.

پس از آن چند نفر دیگر از نخبگان حوزوی به صحبت پرداختند و نظرات خود را در زمینه اصلاح شیوه‌های تبلیغ و تشویق مبلغان ارائه کردند./س

برچسب ها: قم ، نشست ، مبلغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.