آیت الله مکارم شیرازی گفتند: روحانیون باید بدانند منبر رفتن تضادی با مقام علمی و حتی مرجعیت ندارد و حضرت علی(ع) نیز بارها بر منبر رفتند و خطبه خواندند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله مکارم شیرازی در سومین نشست مبلغان نخبه و برتر دفتر تبلیغات حوزه علمیه که پیش از ظهر امروز در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در هر اجتماع اظهار کرد: در هر رشته و تخصصی هم نخبگان باید وارد کار و برنامه‌ریزی شوند.

وی افزود: آلمان و ژاپن از جمله کشورهایی بودند که بیشتری خسارت را در جنگ جهانی دوم متحمل شدند اما به دلیل اینکه نیروی انسانی کارآمدی داشتند موفق شدند همه عقب‌ماندگی‌ها و ویرانی‌ها را بازسازی کرده و باز هم در اقتصاد جهانی نقش‌آفرین شوند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه حضرت محمد(ص) نیز با مدیریت صحیح و عالی خود توانست اعراب جاهلی را به جایی برساند که تمام قدرت‌های عالم را زیر سیطره خود درآورند، گفت: این امر نشان می‌دهد نیروی انسانی و نیز نخبگان در هر جامعه نقشی اساسی و مهم بر عهده دارند.

وی ادامه داد: در همه امور به ویژه در تبلیغ دین باید از کار فردی پرهیز کرد و به کار جمعی روی آورد؛ پرهیز از موازی‌کاری در امر تبلیغ دین هم ضروری است زیرا امروز دشمنان شیعه همه حملات خود را بر روی جمهوری اسلامی و سایر شیعیان متمرکز کرده‌اند و باید در مقابل آنها روش‌های منطقی و علمی را به کار بست و با همگرایی مانع از تحقق اهداف آنها شد./س

برچسب ها: قم ، وعظ ، خطابه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.