کارشناس والیبال کشورمان گفت: خوشبختانه والیبال ایران این روزها به سطحی رسیده که در جرگه برترین های جهان قرار گرفته است.

عزیز پرتوی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: نوع عملکرد تیم والیبال ایران در مسابقات لیگ جهانی به گونه ای است که بازیکنان نشان دادند که در مقابل ابر قدرت های جهان والیبال حرفی برای گرفتن دارند.

کارشناس واليبال کشورمان خاطر نشان کرد: پیش از بازیکنان ایرانی در این دوره از مسابقات عملکرد ولاسکو حرفه ای است به طوری که پس از واگذاری 2 ست شاهد بودیم ولاسکو خم به ابروی خود نیاورده و به خوبی با دادن روحیه و انرژی به ملی پوشان ، آن ها را به بازی بازگرداند.

وی تصریح کرد: ولاسکو که هم اکنون سکان هدایت جوانی که سال ها زیر دست مربیان بزرگ ایرانی تربیت شده بودند را در دست گرفته است توانست در طول مسابقات لیگ جهانی به ملی پوشان بقبولاند که والیبال را به بهترین نحو ممکن بازی کنند.

کارشناس والیبال یادآور شد: ترکیب کنونی تیم ملی کوبا همان بازیکنانی هستند که ارنج این تیم را در مسابقات رده سنی جوانان 1998 بازی می کردند ، تشکیل می دهد . با توجه به این مساله باید گفت که مبانی کار کوبایی ها روی قدرت است و چاشنی سرعت در تاکتیک های آنها کم رنگ است.
هر تیمی که مقابل ایران روی آنتن ها و پشت خط ها کار کند ، دفاع به مراتب قدرتمند تر کار می کند.

پرتوی گفت: عملکرد والیبال ایران شبیه کشورهای آسیای شرقی ( سرعتی ) است ، مقابل تیمهای شبیه به خود دچار مشکل می شویم به طوری که در این دیدار شاهد بودیم در توپ گیری داخل میدان ایرانی ها موفق عمل کردند و در استفاده از سرویس ها ی ریسکی خوب ظاهر شدیم.

وی یاد آور شد: به نظر من علت اصلی واگذاری 2 ست اول این دیدار طی کردن مسافت طولانی تر از ایتالیا به کوبا بود این امر علاوه بر ایجاد خستگی جسمانی در میان ملی پوشان از نظر آب و هوایی ، ساعت و ... هم داشت. تمامی این عوامل بر تسلط ملی پوشان روی بازی تأثیر گذار بود./مح

 

 

برچسب ها: والیبال ، ولاسکو ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار