آزارهاي جنسي و تعرض به زنان در حاشيه اعتراضهاي مصر طي روزهاي اخير افزايش يافته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني يورونيوز ؛ سازمانهاي مدافع  حقوق بشر مي گويند تنها پس از چهار روز از آغاز اعتراضها بيش از صد مورد تعرض جنسي به ثبت رسانده اند. 

هانيه محب از جمله زناني است که هدف آزار قرار گرفته است. وي مي گويد: آنها دايره اي دور من تشکيل دادند و مرا محاصره کردند. نمي توانستم از دست آنها فرار کنم. جز فرياد کشيدن کار ديگري نمي توانستم بکنم. 

ياسمين البراماوي ديگر قرباني تعرض نيز گفت : اتومبيلي با دنده عقب به سوي من آمد و من زمين خوردم. لاستيکهاي ماشين روي موهايم بود و نمي توانستم خودم را نجات دهم. در همين وضع مرا احاطه کردند.

به رغم  انتشار اين گزارشها هنوز هيچ کس دستگير نشده است. برخي مي گويند اين اقدامات برنامه ريزي شده است و هدف از آن جلوگيري از مشارکت زنان در وقايع سياسي و اجتماعي کشور است. برخي ديگر نيز که تعدادشان کم نيست، زنان را مسئول تجاوز معرفي مي کنند و مي گويند زنان عامل تحريک مردان هستند.

يکي از مردان مصري مي  گويد: اين رفتار خوبي نيست اما آنها ما را با نوع لباسهايشان، با نوع راه رفتنشان، به انجام اين کار تحريک مي کنند.  آنها مردان مصري را به تعرض دعوت مي کنند.

براي مقابله با اين وضع برخي از سازمانهاي مردم نهاد دست به کار شدند و در اعتراضهاي اخير براي جلوگيري از تعرض به زنان، گروههاي داوطلبي را به نام "محافظان تحرير" تشکيل دادند. با وجود اين بازهم آزارهاي جنسي تکرار شد. تجاوز و آزار  جنسي کابوس زنان مصري است و هشتاد و سه درصد از زنان مي گويند حد اقل يک بار در عمر خود در مکانهاي عمومي مورد آزار  قرار گرفته اند. کلاسهاي دفاع شخصي نيز رونق زيادي پيدا کرده است.


برچسب ها: آزار ، جنسی ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار