مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان كردستان با اشاره به نقش دانشگاهيان در توسعه اقتصادي كشور، گفت: بصيرت‌افزايي در دانشگاه‌ها بايد از طريق بكارگيري مدل‌هاي اسلامي و بومي صورت گيرد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران،‌ به نقل از روابط عمومي اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان كردستان، عطاءالله رستگار در نشست دانشجويي «نقش دانشگاهيان در جهاد اقتصادي»، كه به همت معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي دانشگاه علمي كاربردي واحد كردستان برگزار شد، اظهار كرد: اولين اقدام مناسب و مهم در راستاي توسعه اقتصادي اين است، كه دانشگاه بايد ادبيات اقتصادي را اصلاح كند و آن را به سمت استفاده از واژه‌هاي ديني و خداگرايانه سوق دهد.
وي با تاكيد بر اينكه ادبيات جهت‌گيري‌ها را مشخص مي‌كند، افزود: بر اساس ادبيات غربي، واژه توسعه اقتصادي، علاوه بر نكات مثبت، داراي بار منفي زيادي است و بر همين اساس دانشگاهيان بايد تمام تلاش خود را در راستاي بومي كردن و ديني شدن اين واژه بكار گيرند.
رستگار با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري(مدظله العالي)، در جمع دانشجويان اين استان، بيان كرد: تغيير و تحول در زمينه اصطلاحات و ادبيات اقتصادي بايد از سطح دانشگاه‌ها و بين دانشجويان آغاز شود.
وي در ادامه به كارگيري و جايگزين شدن واژه‌هاي دين‌گرايانه به جاي واژه‌هاي مادي‌گرايي را توسط دانشگاهيان، امري ضروري در اين راستا عنوان و اعلام كرد: بعضي از اصطلاحات فقط جنبه دنياگرايانه دارد و بر همين اساس بايد واژه‌هاي معنوي در اين زمينه بيشتر رايج شوند.
مديركل كتابخانه‌هاي استان كردستان با اشاره به تاثير مستقيم اعتقاد به آخرت بر توسعه اقتصادي، در كشورهاي اسلامي بيان كرد: مديريت نقدينگي بايد در اختيار كسي باشد كه داراي بصيرت اقتصادي است.
وي در پايان با تاكيد بر اينكه فرمول ديني، حوزوي و دانشگاهي بايد در زمينه توسعه اقتصادي تقويت شود، يادآور شد: گسترش وحدت حوزه و دانشگاه از مهمترين عوامل موثر بر توسعه جهاد اقتصادي در كشور است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.