احتمال کاهش و لغو تحريمها و تاثيرگذاري ان بر سهام شرکت هاي پتروشيمي، شاخص بورس تهران را از مرز 54 هزار واحدي عبور داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، 15 تيرماه 92 در اولين روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران، انتشار خبري مبني بر کاهش و لغو تحريم ها و تاثيرگذاري بر صنعت پتروشيمي  باعث رشد 600 واحدي شاخص کل در ابتداي آغاز معاملات اين هفته شد.

علاوه بر آن بسياري از اقتصاددانان و سرمايه گذاران بازار سرمايه معتقدند که دولت جديد روز خوبي را در جهت حل مشکلات اقتصادي در پيش گرفته است.

عرضه سهام هلدينگ خليج فارس بيش از هزار ميليارد تومان پول وارد خزانه کرد نقدينگي از چرخه بازار خارج شد.

بنابراين گزارش هر چه شاخص کل افزايش يابد به مراتب ريسک بازار نيز افزايش مي يابد و سرمايه گذاراني که ديد بلند مدت به بازار سرمايه دارند با تجميع تعداد سهام در سبد سهام خود از ريسک بازار در امان مي مانند.

بنابراين گزارش در اولين ساعات معاملات شاخص کل با رشد 1 هزار و 554 واحدي به عدد 54 هزار و 289 واحد، شاخص صنعت با رشد 1 هزار و 400 واحدي به عدد 46 هزار و 160 واحد، شاخص 50 شرکت فعالتر با رشد 62 واحدي به عدد 2 هزار و 248 واحد، شاخص بازار اول با رشد 1 هزار و 237 واحدي به عدد 42 هزار و 600 واحد، شاخص بازار دوم با رشد 2 هزار و 533 واحدي به عدد 92 هزار و 787 واحد رسيد.

بنابراين گزارش سهام صنايع پتروشيمي خليج فارس با رشد 177 واحدي، معدني و صنعتي گل گهر با رشد 92 واحدي، فولاد مبارکه اصفهان با رشد 88 واحدي به ترتيب بيشترين تاثير را در رشد شاخص امروز داشتند.

بانک ملت، پالايش نفت اصفهان، مديريت پروژه هاي نيروگاهي پر بيننده ترين نمادهاي بورس امروز بودند.

اين گزارش حاکي از آن است که بانک پاسارگاد، ايران خودرو، مديريت پروژه هاي نيروگاهي، بيشترين حجم معامله در صنايع پتروشيمي خليج فارس، معدني و صنعتي گل گهر، فولاد مبارکه اصفهان بيشترين افزايش ارزش بازار را به خود اختصاص مي دادند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بورس ، سهام ، شاخص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار