معاون اجتماعی سازمان رفاه شهرداری تهران از آغاز طرح جمع آوري متكديان پايتخت خبر داد و گفت: 90 درصد گداهاي تهران و شهرستانها نيازمند نيستند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، رضا جهانگیری‌فر با بیان اینکه طرح جمع آوری متکدیان طرحی است که از سالهاي گذشته توسط شهرداری تهران اجرا می‌شود، گفت: بر اساس مصوبه شوراي عالي استانها شهردای مکلف است متکدیان را از سطح شهر جمع آوری کرده و بعد از رسیدگی و ساماندهی اولیه آنها را به مراجع قضائی ارجاع دهند تا مراجع قضایی درباره این افراد رسیدگی کنند.
 
وي افزود: البته با توجه به فصل گرما تعداد متكديان بيشتر از فصل سرما است. ما در هفته گذشته 150 متكدي را جمع آوري كرديم به طوریکه ظزفیت مراكز ما پر شد. چند روزي صبر كرديم تا ساماندهي شدند و دوباره طرح را آغاز كرده ايم.
 
 معاون اجتماعی سازمان رفاه شهرداری تهران با اشاره به فعالیت كميته چهارجانبه شهرداري، استانداري، پليس و بهزيستي و امداد گفت: كميته امداد تعامل مناسبی دارد ولي از پليس توقع داريم باندها را شناسايي كرده و ريشه كن كنند. با بهزيستي هم تعاملات خوبي داشتیم اما رئيس عوض شد و همين تغييرات كار را مشكل مي كند. استانداري تهران هم كاري در اين خصوص انجام نداده است و همكاري ندارد.
 
رضا جهانگیری‌فر با اشاره به اینکه طرح در سه مرحله تعریف شده که مرحله اول آن به اتمام رسیده و مرحله دوم آن از اين هفته آغاز مي شود گفت: شهروندان می‌توانند برای گزارش و شکایت درباره متکدیان با سامانه 137 تماس بگیرند و بعد از ابلاغ به واحدهای فوریتی ما، این افراد جمع آوری می‌شوند. /ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.