رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از توزیع 30 هزار سبد غذایی در ماه مبارک رمضان و برپایی بیش از 10 هزار سفره های مهربانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با تاسی از سنت حسنه حضرت امیر المومنین علی بن ابی طالب در دستگیری از مستمندان و هم سفره شدن با نیازمندان  در سطح کشور طرح ملی همای رحمت را در ماه مبارک رمضان با همکاری و تعامل و توانمندی های اعضای داوطلبان ، خیران و نیکوکاران جمعیت اجرا می کند.

فرحناز رافع در نشست خبری امروز خود با بیان این که 4 هزار خانه داوطلب روستایی ، شهری و تخصصی در امر کمک به نیازمندانی که تحت حمایت هیچ سازمانی نیستند در اولویت خدمات این سازمان قرار دارند گفت: طرح شناسایی نیازمندان با کمک بانک اطلاعاتی تدوین شده ای اجرا می شود که کمک های غیر مستقیم به آن ها ارائه شده و خیلی از نیازمندان خودکفا شده امروز در گروه داوطلبان قرار گرفتند.

وی در خصوص  هدف طرح ملی همای رحمت بیان داشت: کمک به ایتام و نیازمندان در ماه مبارک رمضان ترویج ارزش های انسان دوستانه با تاسی از امیر المومنین در شیوه خدمت رسانی و کمک ایتام، همدلی و همدردی با خانواده های نیازمند در ایام نزول قرآن، ایجاد زمینه مشارکت خیرین و نیکوکاران در اجرای برنامه های عام المنفعه و خیریه از جمله اهداف این طرح ملی است.

رافع با بیان این که آسیب دیدگاه مناطق زلزله زده یکی از جوامع خاص هدف این طرح است گفت: نیازمندان و بیماران صعب الاعلاج، خانواده های زندانیان و محرومین، زنان سرپرست خانوار یا خانواده های بی سرپرست، معلولین، سالمندان و از کار افتادگان از بهره وران طرح ملی همای رحمت هستند.

رئیس سازمان داوطلبان از توزیع 30 هزار سبد غذایی با ارزش 84 هزار تومان برای 4 نفر به کمک 13 هزار داوطلب خبر داد و گفت: در سال گذشته 23 هزار سبد غذایی با ارزش ریالی 48 هزار تومان با کمک 25 هزار نیروی داوطلب در بین جامعه هدف توزیع شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: تعداد سفره های افطاری به نام سفره های مهربانی 6 هزار سفره در سال 91 بود و امسال به بیش از 10 هزار سفره افزایش یافته است که این سفره ها  در شهر برای افراد نیازمند 7 هزار و در مجموعه روستایی 3 هزار سفره در خانه های داوطلب شهری و محلات است.

رافع همچنین به ارائه خدمات این سازمان در سال 91 به 6 میلیون نفر اشاره کرد و گفت: سال گذشته 195 میلیارد تومان از طریق خیران و نیکوکاران جمع آوری و بین نیازمندان توزیع شده است که بیشتر در حوزه محرومیت زدایی در قالب طرح های عمرانی و درمانی در استان ها و نواحی محروم بوده است.

رافع در خصوص روش مشارکت مردمی خیران در اجرای طرح همای رحمت خاطر نشان کرد:خیران و نیکوکاران می توانند وجوهات نقدی خود را  به شماره حساب 1500000042بانک ملت به نام جمعیت هلال احمر واریز کنند./ز


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار