سفر چهارروزه رئيس مجمع تشخیص مصلحت نظام به مشهد كه از سه‌شنبه گذشته آغاز شده بود، عصر روز گذشته به پايان رسيد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، اين نخستين سفر آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجاني پس از انتخابات ریاست‌جمهوری92 به مشهد بود که وي در خلال اين سفر بيش از 10ديدار با گروه‌هاي مختلف، علما، مسئولان و فعالان سیاسی و دانشجویی و حتی علماي اهل سنت داشت.

در اين ميان سفر چهارروزه رئيس مجمع تشخیص مصلحت نظام به مشهد در حالي به پایان رسید كه هیچ‌یک از رسانه‌های ملي، استانی و مشهدی براي پوشش اين ديدارها حضور نداشتند. اين در حالي است که پیش از حضور آیت‌ا... هاشمي‌رفسنجانی در مشهد روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت از رسانه‌ها برای پوشش اخبار این سفر دعوت و برای آن‌ها كارت صادر كرده بود.

در اين ديدار‌ها ، آیت‌ا... هاشمی در دیدار با آیت‌ا... واعظ‌طبسی و جمعی از روحانیان و علمای خراسان‌رضوی، حضور روحانیت در بخش‌های مختلف را ناشی از مردمی‌بودن آنان دانست و گفت: واقعیت این انتخابات بازگشت اعتماد و اطمینان مردم به روحانیت است.

وی همچنین در دیدار با آیت‌ا... علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان رهبری درباره مسائل روز کشور و موضوعات استان خراسان رضوی گفتگو کرد.

آيت‌ا... رفسنجانی در جريان سفر به مشهد با جمعی از نخبگان و کارآفرینان منتخب صنعتی و ‌تجاری خراسان رضوي نيز دیدار کرد. وي در اين ديدار تاكيد كرد: تشکیل دولت فراجناحی نویددهنده بهبود اوضاع سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور است.

از دیگر دیدارهای مهم رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفتگو با آیت‌ا...العظمی وحید خراسانی از مراجع عظام تقلید بود که وی با اشاره به حضور و شرکت در جلسات آیت‌ا... وحید در سال‌های پیش از انقلاب گفت: گرمای حوزه وابسته به بزرگانی همچون حضرت‌عالی است که طلبه‌ها را شیفته درس و مباحث شما کرده است.

در اين چهار روز، برای آیت‌ا... هاشمی دیداری با جمعی از فعالان سیاسی دانشگاه‌های مشهد و اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان میانه‌رو استان خراسان نیز ترتیب داده شد که وی در این جمع تصریح کرد: حماسه انتخابات 24خرداد رویدادی استثنایی و عجیب است که نکته مهم آن، هوشیاری و بیداری مردم و هدایت و تدبیر رهبری است.

یکی دیگر از دیدارهای متفاوت عضو خبرگان رهبری، دیدار با جمعی از علما، استادان حوزه و دانشگاه و فعالان سیاسی

اهل سنت بود. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با اشاره به حضور حداکثری اهل سنت در انتخابات اخیر ابراز داشت: این انتخابات، بیانگر پیروزی ملتی است که از جدال‌ها و تخریب‌های سیاسی خسته شده و تنها در پی اقداماتی است که باری از روی دوش مردم بردارد؛ بنابر این مشارکت 85درصدی در بعضی مناطق سنی‌نشین بیانگر علاقه‌مندی آنان به نظام اسلامی و حاکمیت تفکر اعتدال است.


برچسب ها: رئیس ، مجمع ، تشخیص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.