طی مراسمی که در اسپانیا برگزار شده بود، ایران مقام سوم دنیا را از لحاظ پیشرفت در اهدای عضو را کسب کرد.

 دکتر حسن ابوالقاسمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی در زمینه اهدا عضو بسیار درخشان عمل کرده است گفت: PMP میزان اهدای عضو از مرگ مغزی را نشان می دهد که در سال 91 این میزان در کشور ما 5.6 بوده است که آمار بسیار خوبی در بین کشورهای منطقه محسوب می شود.

 وی افزود: چند وقت پیش مسئولین اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی در مراسمی که در مورد اهدای عضو در اسپانیا برگزار شده بود به عنوان نمایندگان ایران به عنوان سومین كشور موفق دنیا از لحاظ پیشرفت در اهدای عضو جایزه گرفتند و این امر یک افتخار برای کشورمان است در حال حاضر با کشورهای خارجی کارکردهای مشترکی را ایجاد کردیم و همکار های خوبی در این زمینه داریم.

وی ادامه داد: در واقع سازمان دهی این کار به گونه ای انجام شده که تمام کادر واحد فراهم آوری پیوند کار خود را به درستی انجام می دهند و همین مسئله باعث شده که میزان اهدای عضو ما در بر خی از نقاط به 90 درصد برسد.

ابوالقاسمی در پاسخ به این سوال که آیا زندگی کسانی که تحت عمل پیوند عضو قرار می گیرند کیفیت لازم را دارد اظهار داشت: بالاخره وقتی عضو یک فرد در داخل  بدن یک فرد دیگری قرار می گیرد بدن با آن مقابله می کند و این باعث پس زدن عضو می شود برای جلوگیری از پس زدن فرد باید تا آخر عمر از داروهای سركوب کننده ي استفاده کند تا جلوی دفع آن عضو گرفته شود، طبق آمار و گزارشات خیلی از افرادی که تحت عمل پیوند اعضا به خصوص کلیه و کبد قرار می گیرند از کیفیت زندگی بالایی برخوردارند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطر نشان کرد: هر یک از ما سفيري برای فرهنگ سازی اهدای عضو هستیم چرا باید بعد از فوت اعضای بدن را زیر خاک بپوشانیم در صورتیکه با اهدای آن به یک فرد نیازمند می توانیم یک زندگی دوباره به او بدهیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار