مدیرکل زندان‌های استان قزوین مهم‌ترین رسالت زندان‌ها را احیای مددجویان آسیب‌دیده در جامعه دانست.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  حمیدرضا فراست‌طلب در جریان بازدید و دیدار با کارکنان اردوگاه کاردرمانی آراسنج با تأکید بر تلاش مضاعف برای خدمت‌رسانی گفت: هر چند فعالیت در زندان مسئولیت سنگینی است ولی باید با سعی و تلاش برای اصلاح و تربیت زندانیان همت گمارد.

وی افزود: باید از امکانات آموزشی، فرهنگی و ورزشی در زندان حداکثر استفاده را برد تا فردی توانمند با اندیشه‌های مثبت راهی جامعه شود.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه امکانات برای مهارت‌آموزی در سطح زندان‌های استان فراهم شده که پرسنل زندان باید با توجه به ظرفیت‌های موجود در راستای اصلاح و تربیت زندانیان تلاش مضاعفی داشته باشند.

فراست‌طلب با اشاره به این‌که ضریب امنیتی در زندان باید بالاتر رود، خاطرنشان کرد: باید با تدبیر و مدیریت صحیح از یگان حفاظت در تمام نقاط زندان استفاده شود و مأموران و پرسنل زندان باید با احساس مسئولیت بیشتری این وظیفه را به نحو شایسته انجام دهند.

وی بر اعمال و اجرای دقیق آیین‌نامه سازمان زندان‌های کشور در زندان‌ها تأکید کرد و اهداف اصلی را حبس‌زدایی، کاهش جمعیت کیفری و افزایش برنامه‌های آموزشی به لحاظ کمی و کیفی اعلام کرد.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین عنوان کرد: مسئولان فرهنگی یا بازپروری زندان‌ها باید با افزایش برنامه‌های آموزشی و ارائه گواهینامه فنی و حرفه‌ای به مددجویان و با ایجاد اشتغال نقش مهمی در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و عدم بازگشت زندانی به زندان ایفا کنند.

فراست‌طلب زندانیان را در زندان‌ها امانتی خواند که برای اصلاح، تربیت، آموزش و ارائه رهنمودهای اسلامی و اصلاح ساختار رفتاری و اخلاقی در اختیار زندان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در زندانی که رفتار پرسنل مناسب و بر مبنای اخلاق اسلامی باشد فضای حاکم بر زندان هرگز ناآرام نخواهد شد./ج1

برچسب ها: رسالت ، زندان ، پرسنل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.