علی بیات با ارسال نامه ی به فدراسیون کشتی نامه هیئت کشتی استان مازندران مبنی بر ارائه مجوز به رضا یزدانی آزادکار وزن 96 کیلوگرم کشورمان را پاسخ داد.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ، متن این نامه به شرح زیر است:

احـترامـاً ، بازگشت به نامه شماره 225/666 مورخ 5/6/92 هیات محترم کشتی استان "مازندران" در خصوص کسب مجوز از حوزه مدیریت تیم های ملی و امور فنی فدراسیون کشتی، جهت اعطای فرصت مجدد جهت پوشیدن پیراهن تیم ملی به جناب آقای "رضا یزدانی" کشتی گیر ارزنده کشور، بدینوسیله نظر کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان کشوربه آن هیات محترم کشتی ابلاغ می شود.

1-همانطور که در جریان بوده و هستید بنابه ابلاغیه حوزه مدیریت تیم های ملی کشتی کشور ، در سال جاری ، مبنای انتخاب تیم های ملی کشتی ایران در تمامی رده های سنی ، ضوابط مندرج در "فرآیند انتخاب تیم های ملی کشتی کشور" کـه بـه تائید شوراهای فنی کشتی آزاد و فرنگی نیز رسیـده است ، می باشد . بر این اساس مبنای اصلی پوشیدن پیراهن تیم ملی برای تمامی کشتی گیران در کلیه رده های سنی ، در رشته های آزاد و فرنگی حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی تعیین شده است.


2- در خصوص جناب آقای "رضا یزدانی" ، همانطورکه آن هیات کشتی محترم در جریان بوده و هست، پس از رقابت های المپیک 2012 میلادی ، کلیه هماهنگی های لازم از معرفی پزشک معالج(دکتر کیهانی)، و انجام عمل جراحی و موضوعات متعاقب آن از جمله آب درمانی و فیزیوتراپی با هماهنگی و پیگیری کادر فنی صورت پذیرفته است. پس از آن نیز بـه منـظور حفـظ جـایـگاه و شرایط روانی کشتی گیر محترم مذکور، در کلیه اردوهای مقدماتی تا رقابت های جام جهانی تهران، از نامبرده دعوت به عمل آمده است و سرپرست و اعضای کادر فنی در این ماهها بصورت متناوب پیگیر وضعیت وی بوده اند. یزدانی تنها کشتی گیری است که به دلیل حادثه ی تلخ وناخوشایند آسیب دیدگی در رقابت های المپیک 2012 ،بر خلاف ضوابط مندرج در "فرآیند انتخاب تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان کشور"، استثناً بدون کسب مجوز فردی یا تیمی از رقابت های قهرمانی کشورو انتخابی مرحله اول تیم ملی ، به طور مستقیممجوز حضور در جام بین المللی "جهان پهلوان تختی"را کسب نموده است.


3-در آخرین مذاکرات اینجانب(سرپرست تیم کشتی آزاد بزرگسالان) پیش از جام بین المللی جهان "پهلوانتختی"، با کشتی گیر محترم مورد نظر، و اطلاع از انجام تمرینات آمادگی جسمانی و فنی توسط نامبرده ، وی به دلیل اضافه وزن اظهار تمایل نمود ، تا در جامبین المللی جهان "پهلوان تختی" در وزن 120 کیلو گرم کشتی بگیرد .اما یک روز به وزن کشی از حضور دررقابت های یادشده اعلام انصراف کرد.


5- علیرغم اینکه پس از انصراف مشارالیه از حضور در"جام تختی" مطابق ضوابط جاری ، امکان حضور ویدر مرحله نهایی انتخابی تیم ملی منتفی محسوب می گردید، کادر فنی با شناخت نسبت به شرایط روانی وسـوابـق نـامبـرده ، و با اغماض از عدم همکاری مشارالیه ، از طریق ارجاع مستندات پزشکی کشتی گیر مزبور به "کمیسیون پزشکی فدراسیون کشتی"،فرصت جدیدی را برای حضور او در انتخابیمرحله نهایی تیم ملی فراهم می نمایند.


6- پس از ابلاغ کتبی و شفاهی ضرورت حضور نامبرده در کمیسیون پزشکی جهت انجام معاینه حضوری وی ،و بررسی مستندات پزشکی ذیربط(مطابق ضوابط) ، مشارالیه در زمان مقرر در کمیسیون مذکور حاضر نمی شود . نکته حائز اهمیت این که علیرغم استقلال"کمیسیون پزشکی فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران"، با استناد به اعلام نظر "فدراسیون پزشکی ورزشی" مبنی بر بررسی مستندات پزشکی آقـای "رضـا یـزدانی" ، کمیسـیون پزشکی مـذکـور مـجدداً فرصت دیگری را با تشکیل کمیسیون پزشکی فوق العاده برای نامبرده فراهم می آورد.


7-در فـرصـت مـجدد اعلام شده، در دعوت نامه ی ارسالی به آن هیات کشتی محترم جهت حضور کشتی گیر یـادشـده در کمـیسیون پزشکی ، به صراحت قیدمی گردد که عدم حضور و امتناع از انجام معاینه توسط کشتی گیر مورد نظر در حکم انصراف از حضور در انتخابی مرحله نهایی تیم ملی محسوب می شود ،ولیکن به هردلیل کشتی گیرمحترم یادشده درکمیسیون فوق العاده نیزحضورپیدا نمی کند


8- اینجانب به اتفاق اعضای کادر فنی(آقایان غلامرضا محمدی و رضا لایق) بیش از یکماه مانده به رقابت های مرحله نهایی انتخابی تیم ملی ، طی تماس های تلفنی مکرر با کشتی گیر محترم و مـسئولـین هیـات کشتـی استـان "مـازنـدران" (بـه ویـژه نـایـب رئیـس هیـات کشـتی استان مازندران جناب آقای سلمان قادری) صریحاً اعلام نمودیم که ایشان می باید ضمن ارائه مدارک و مستندات پزشکی موجود به کمیسیون پزشکی ، خود را آماده حضور در رقابت های انتخابی تیم ملی نماید. و نظر کادر فنی جهت شرکت نامبرده در رقابت های تیم ملی مثبت می باشد . و حتی بنا به اظهارات صریح و مـکرر جـناب آقای"غلامرضا محمدی" پس از انجام تماس های تلفنی مذکور با آقای "رضا یزدانی" و آقای "سلمان قادری"، نامبردگان بارها تشکر و قدردانی خود از همکاری کادر فنی و ایجاد فرصت های مجدد برای حضور کشتی گیر یادشده در رقابت های تیم ملی نیز اعلام نموده اند.


9-اینجانب در روز سه شنبه مورخ 29 خرداد ماه و در پی مصاحبه کشتی گیر محترم مورد نظر با خبرگزاری هاو اظهار نظر وی مبنی بر اینکه در جریان دعوت به مسابقات انتخابی تیم ملی نبوده ام ، بار دیگر در تماس با نامبرده از این گونه رفتار ایشان اظهار گلایهنموده اند و تذکر دادم با توجه به اینکه اجازه ی حضور او در رقابت های انتخابی نهایی تیم ملی را از حدود یک ماه قبل بصورت متناوب به اطلاع وی و نایب رئیس هیات کشتی رسانده بودیم ، اعلام چنین اظهار نظری صادقانه نیست. ایشان ابتدا ضمن عذرخواهی ،اظهار نمود اعلام مطبوعاتی فوق به این دلیل بوده که او مشکل اضافه وزن دارد ولی حتماً در مسابقات شرکت خواهد نمود. اما مجدداً در تماس بعدی با اینجانب اعلام کرد به دلیل ازدیاد وزن و همچنین رفع نشدن آسیب دیدگی جدیدی که به تازگی برای وی رخ داده است، نمی تواند در این رقابت ها شرکت نماید.


10-با توجه به کلیه موارد فوق الذکر ، به نظر می رسدهیات محترم کشتی مازندران به ویژه نایب رئیس هیاتمذکور به طور کامل و مشروح در جریان حمایت ها و پیگیری های کادر فنی جهت فراهم نمودن فرصت هایی مضاعف و مازاد نسبت به سایر کشتی گیرانبرای آقای "رضا یزدانی" بوده و هست . از اینروپیگیری مکتوب آن هیات محترم که خود مسئولیت اعلام رسمی فرصت های در نظر گرفته شده به کشتی گیر مذکور را داشته ، و در جریان ماوقع پیگیری ها و فرصت سازی های کادر فنی برای ایشان بوده غیر منطقی بنظر می رسد . معهذا موضوع مورد نظر هیات محترم کشتی استان "مازندران" در جلسه مورخ 10/4/92 "شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد"مطرح گردید ، و اعضای محترم شورا که از ابتداء تشکیل جلسات شورا نیز در جریان فرصت سازی های کادر فنی برای آقای "رضا یزدانی" بوده اند ،پیشنهاد کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان مبنی بر محوریت اصلی نتایج و عملکرد کشتی گیران شرکت کننده در انتخابی نهایی تیم ملی کشتی ، در تعیین نفرات ملی پوش را مورد پذیرش و تائید قرار دادند،بـنابـرایـن بـا تـوجـه به عدم همکاری کشتی گیر محترم مورد نظر ، و از دست دادن تمامی فرصت های ایجاد شده برای مشارالیه ، و در نهایت علیرغم حمایت های پیوسته کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد از نامبرده، به دلیل عدم حضور در رقابت‌هاي انتخابي مذكور، امكان پذيرش درخواست آن هیات کشتی محترم بدليل مغايرت با ضوابط جاري امكان‌پذير نيست.


11-همانطور كه مطلع هستيد متأسفانه با توجه به اهميت كسب نتايج مقطعي در ورزش كشور و فضاي حاشيه‌اي مرتبط با آن، بديهي است براي كادر فني تيم ملي كشتي آزاد كشورنيز ، استفاده ازكشتي‌گيران با تجربه‌اي چون آقای "رضا یزدانی" ،از ريسك‌پذيري بسيار كمتري نسبت به ساير كشتي‌گيران جوان که در رده بندی و نتایج حاصل از رقابت های انتخابی تیم ملی جایگاه های برتر را به خود اختصاص داده اند در كسب نتايج مورد انتظار برخوردار است. اما عليرغم هزينه‌هاي مديريتي و اجتماعي حاصل از عدم توجه به موضوع مذكور، كادر فني ياد شده در نظر دارد به منظور تحقق «ضابطه‌مندي» در فرآيند پوشيدن پيراهن تيم ملي كشتي كشور ، به عنوان عاملي اساسي در ايجاد انگيزه و تلاش در بدنه جامعه كشتي ، كه رشد كمي و كيفي شرايط فني را به همراه خواهد داشت ، برخلاف منافع مقطعي خود ، در سال جاري ، تعهد به "ضابطه" را با امید کسب نتایج پربار تر در سال های آتی مبناي برنامه های فنی خويش قرار دهد.


12- در نهايت با توجه به اطلاع کامل آن هیات محترم از پیگیری ها و حمایت های کادر فنی جهت ایجاد فرصت های مضاعف برای حضور آقای رضا یزدانی ، از هيات محترم كشتي مازندران  انتظار مي‌رود به منظور حمایت از حقوق کشتی گیرانی که علیرغم آسیب دیدگی و خستگی ناشی از حضور در رقابت های داخلی و خارجی متعدد ، با احترام به ضوابط جاری در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی حضور پیدا کردند (به ویژه کشتی گیران شاخص مـازندران از جمله کمیل قاسمی ، مسعود اسماعیل پور و عزت اله اکبری ) ، با حمايت از محوريت رقابت هاي انتخابي تيم ملي در پوشيدن پيراهن تيم ملي ، در كنار كادر فني تيم ملي كشتي آزاد براي حفظ و ارتقاء سطح فني كشتي ايران ، از قانونمند شدن شيوه‌ي پوشيدن پيراهن تيم ملي حمايت كنيد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها: کشتی ، مازندران ، تیم ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار