مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: مدرس تنها خیابانی است که جداره آن ثبت ملی شده و عبور منوریل از محدوده تاریخی آن، بی معنی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


جلیل رحیمی صدرگفت: امروزه افتخار هر کشوری به سندیت، هویت، آداب و سنن و تاریخچه آن کشور است و نمود بارز این هویت در آثار تاریخی دیده می شود.

وی افزود: بسیاری از آداب و رسوم و سننی که امروزه در کشورها دیده می شود ریشه در گذشته های دور دارد که به صورت نسل به نسل و از طریق آثار و ابنیه های تاریخی به ما رسیده اند.

 شکارگاه خسرو پرویز یکی از آثار تاریخی ارزشمند کرمانشاه است که در مسیر عبور منوریل قرار گرفته است که از ابتدای ورودم به این اداره کل، بحث ها در این خصوص مطرح شد و جای ابهامی نماند و ممنوعیت عبور منوریل از این محدوده اعلام شد.

رحیمی صدر افزود: به دنبال تکمیل پرونده ثبت جهانی تاق بستان تا کنون چندین بار کارشناسان برجسته سازمان میراث فرهنگی کشور و شورای ثبت جهانی را به کرمانشاه آورده و با مسئولین استان و شخص استاندار جلساتی را برگزار کرده و نسبت به اجرای این کار هشدار داده اند.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: من اهل چالش نیستم و همواره دوست دارم که کاری در راستای توسعه شهرم و با تعامل حداکثری بین ادارات و دستگاه ها انجام گیرد، اما وقتی ضوابط و قوانین اجازه ندهند انجام آن کار بی معنی است.

رحیمی صدر افزود: ما به عنوان مجری قانونی حفاظت از آثار تاریخی موظفیم از آنهاپاسداری کنیم، اما این بدان معنی نیست که دیگر دستگاه ها و سازمان ها نباید توجه ای به این مهم داشته باشند.

این مقام مسئول تاکید کرد: توجه به میراث گذشته گان و هویت ملی بشر، وظیفه ای همگانی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: از نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عبور منوریل از شکارگاه خسرو منتفی است.

وی همچنین درباره محدوده خیابان مدرس نیز، گفت: مدرس تنها خیابانی است که جداره آن ثبت ملی شده و عبور منوریل از محدوده تاریخی آن، بی معنی است.

رحیمی صدر افزود: چه بخواهیم و چه نخواهیم خیابان مدرس جزء کم عرض ترین خیابان هاست و چون بحث عبور منوریل از این خیابان و در کنار آثار تاریخی بازار سنتی کرمانشاه منطقی نبود تا کنون حتی به خود اجازه نداده ایم که به این مبحث ورود پیدا کنیم./س

برچسب ها: کرمانشاه ، ممنوع ، تاریخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.