تازه‌ترین اثر رضا داوری اردکانی با حضور چهره هاي مطرح سياسي و فرهنگي رونمايي خواهد شد و جایزه ویژه یونسکو با حضور دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در تهران به این فیلسوف اهدا می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمد‌رضا اسد‌زاده، مدیر کل روابط عمومی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ستاد خبري جشن هشتاد سالگي «فیلسوف فرهنگ، دكتر رضا داوري اردكاني»، با اعلام این خبر عنوان کرد: دکتر رضا داوری اردکانی، فیلسوف بزرگ ایران است که تا کنون بیش از 100 جلد کتاب تالیف کرده است. 
وی با اشاره به حضور بسیاری از نویسندگان، فیلسوفان و متفکران کشور در این مراسم گفت: جایزه ویژه یونسکو با حضور دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در تهران به این فیلسوف اهدا می‌شود. 
دبیر همایش بین‌المللی جشن هشتاد سالگی فیلسوف فرهنگ با اشاره به حضور چهره‌های فرهنگی برجسته کشور و سفیران ایران در تونس، هند، لبنان و ساحل عاج گفت: در این مراسم بعد از قرائت پیام رییس جمهوری منتخب، محمد رجبی، رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی سخنرانی خواهند کرد. 
وی درباره حضور چهره‌های سرشناس در این مراسم عنوان کرد: محمدر‌ضا سعید آبادی، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، صادق خرازی، وزیر امور خارجه سابق کشور، دکتر علی اصغر مصلح، استاد فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی، احمد مسجد جامعی، کزازی و بهاء‌الدین خرمشاهی از میهمانان این مراسم خواهند بود. 
اسدزاده گفت: در این مراسم 9 سازمان فرهنگی و فلسفی کشور هدایای خود را به صورت مستقل به این فیلسوف ارزنده کشور اهدا خواهند کرد. 
گفتنی است، جشن هشتاد سالگی فیلسوف فرهنگ روز یکشنبه (16 تیر) از ساعت 17 تا 21 به همت کتابخانه مجلس شورای اسلامی و با همکاری کمیسیون ملی یونسکو، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران(منطقه 2)، دانشگاه تهران، موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه، موسسه کتابشهر ایران،  پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (نمایندگی تهران) در تالار اجتماعات فرهنگسرای ابن سینا برگزار می شود.
رضا داوری اردکانی (زاده ۱۳۱۲ در اردکان) فیلسوف ایرانی، رییس فرهنگستان علوم ایران و از چهره‌های شاخص در حوزه نظریه‌پردازی فرهنگی و اندیشه فلسفی به شمار می‌آید. وی اکنون عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و استاد ممتاز دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد است.
«نگاهی دیگر به فلسفه اسلامی»،«گفتگو»،«ما و تاریخ فلسفه اسلامی»،«هنر و حقیقت»،«فلسفه در دام ایدئولوژی»،«فلسفه در روزگار فروبستگی»،«سیاست، تاریخ، تفکر»،«علم و سیاست‌های آموزشی - پژوهشی» از آثار این فیلسوف بزرگ به شمار مي‌آيد./ي2
برچسب ها: کاب ، شعر ، همزبانی ، داوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.