مدیر امور منابع آب گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش گفت: 9 پروژه مهندسی رودخانه‎ها مربوط به شهرستان گنبدکاووس پایان یافت.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،‌ جواد تیموری صبح امروز در جمع مدیران ادارات شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: پنج پروژه لایروبی و ساماندهی رودخانه و سه پروژه دیواره‎سازی از جمله پروژه‎هایی هستند که عملیات اجرایی آنها پایان یافت.

وی افزود: برای این پروژه‎ها بیش از پنج میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات حوادثی استان هزینه شد.

هدف از اجرای این پروژه ها جلوگیری از تخریب و آسیب منازل مسکونی است

مدیر امور منابع آب گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش خاطرنشان کرد: پروژه‎های لایروبی در رودخانه‎های قره‎تکن، سیاه جوی و اوغان (محدوده پل بایلر)، بایرام‎شالی و آلماکولی انجام شدند.

تیموری ادامه داد: عملیات اجرایی پروژه‎های دیواره‎سازی نیز بر روی رودخانه‎های چهل‎چای ( محدوده شهر گنبدکاووس مجاور سایت مسکن مهر پیر حاجی)، گرگانرود ( محدوده شهر گنبدکاووس بالا دست پل مرحوم آخوند نوریزاد) و چهل‎چای در روستای سارلی‎علیا به اتمام رسید.

به گفته وی، هدف از اجرای این پروژه‎ها جلوگیری از  تخریب و آسیب منازل مسکونی و تاسیسات مجاور رودخانه‎ها و به حداقل رساندن خسارت ناشی از سیلاب‎ها است.

رودخانه چهل‎چای با 20 میلیارد ریال اعتبار دیواره‎سازی و ساماندهی می‎شود

مدیر امور منابع آب گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش اظهار داشت: پروژه دیواره‎سازی و ساماندهی رودخانه چهل‎چای در مجاورت روستاهای قوینلی و گدایجه با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح‎های کنترل سیل در حال اجرا است.

تیموری در ادامه با اشاره به ساخت سد لاستیکی گنبدکاووس واقع در روستای کروکلی از توابع بخش مرکزی این شهرستان گفت: این سد با هدف ذخیره‌سازی 1.5 میلیون مترمکعب آب و تضمین آب 2 هزار و 600 هکتار از اراضی حاشیه رودخانه گرگانرود در حال ساخت است.

وی افزود: ساخت سد لاستیکی گنبدکاووس از سال 1389 شروع شده و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی بیش از 80 درصد در حال اجرا است.

سد لاستیکی گنبدکاووس بیش از 65 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیر امور منابع آب گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این پروژه شامل خاک‎برداری و پی‌کنی،اجرای کاتاف، اجرای سازه بتنی، نصب لاستیک و ... است.

تیموری سایر اهداف این طرح را جلب توریست، مسائل زیست محیطی و افزایش سطح تراز آب برای سهولت پمپاژ آب به مزارع اطراف و بهسازی سواحل و جلوگیری از آب شستگی رودخانه ذکر کرد.

به گفته وی، این سد سومین سد لاستیکی استان پس از سد لاستیکی خواجه‎نفس در بندرترکمن و دیگچه در گنبدکاووس است که بر روی رودخانه گرگانرود با اعتبار بالغ بر 65 میلیارد ریال در دست ساخت است./ج1

برچسب ها: گرگان ، رودخانه ، پروژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.