مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: در همایش تجلیل از مؤلفان، ممیزین و تلاشگران تدوین کتب مهارتی، از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان تقدیر شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران علیرضا مهرابی اظهار داشت: در سال‌های 90 تا 92 تعداد 110 عنوان کتاب در حوزه آزمون و ارزشیابی مهارت (مجموعه و سئوالات نظری و عملی) توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور منتشر شده که این اداره کل در تدوین و ممیزی 25 عنوان کتاب همکاری داشته است.

وی ادامه داد: در همین خصوص از کارشناس پژوهش این اداره کل و بیش از 30 نفر از مؤلفان و ممیزان تالیف کتب از استان همدان توسط معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تقدیر شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان اضافه کرد: 12 عنوان کتاب مجموعه سئوالات نظری و عملی حرفه‌های اتوکد، کارور Excel، کاربر بانک اطلاعاتی SQL Server، نقشه‌کشی صنعتی درجه 2، بنای سفت‌کار، کمک بنای سفت‌کار، کاشیکار، نقشه‌بردار، طراح و معماری، کمک گچ‌کار، درب و پنجره‌ساز پروفیل و نقشه‌کشی سازه توسط کارشناسان و مربیان بخش دولتی و خصوصی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای همدان تدوین شده است.

وی افزود: همچنین ممیزی 13 عنوان کتاب مجموعه سئوالات نظری و عملی در حرفه‌های مختلف صنعتی و خدماتی با همکاری مربیان و کارشناسان این استان انجام گرفته است.

مهرابی در خصوص اهداف تدوین کتاب‌های مجموعه سئوالات نظری و عملی حرفه‌های مهارتی بیان داشت: با توجه به اینکه ارزشیابی مهارت کارآموزان و تعیین صلاحیت حرفه‌ای نیروی کار از مأموریت‌های سازمان است، تدوین و تولید منابع معتبر تحت عنوان «مجموعه کتاب‌های سئوالات نظری و عملی ارزشیابی مهارت» با هدف راهنمایی گروه‌های هدف و متقاضیان سنجش مهارت، آشنایی داوطلبان با آزمون و در نتیجه جلوگیری از صرف هزینه و زمان برای شرکت در آزمون مجدد انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب‌ها حاوی درسنامه، سئوالات نظری چند گزینه‌ای، پاسخ‌های تشریحی و آزمون‌های آزمایشی و عملی هستند که به عنوان منابع قابل اطمینان مورد استفاده متقاضیان آزمون ادواری، مهارت‌آموزان، دانش‌آموزان کار و دانش و مربیان خواهد بود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای همدان از تشکیل کارگروه‌های تخصصی؛ تعیین قالب و ساختار منابع آموزشی، توسعه شبکه فروش و بازاریابی انتشارات و بازنگری منابع آموزشی موجود و اصلاح و تأمین منابع جدید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد و گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان به عنوان دبیر کمیته تخصصی قالب و ساختار منابع آموزشی تعیین شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.