دفتر صادرات گمرك جمهوري اسلامي ايران در بخشنامه‌اي فهرست ممنوعيت‌ها و محدوديت‌هاي صادراتي را كه كاهش يافته است را اعلام كرد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،  در اين بخشنامه به كليه گمركات اجرايي ابلاغ شد تا فهرست جديد را جايگزين فهرستي نمايند كه در بخشنامه شماره 178172/91/71/311 مورخ 26/9/91 به گمركات ابلاغ گرديده بود.

در اين بخشنامه تغييراتي صورت پذيرفته كه مهمترين آنها به شرح ذيل است:

1- در فهرست A3 كالاهاي مشمول ممنوعيت صادرات از 27 رديف به 13 رديف كاهش يافته است.

2- از 14رديف باقيمانده كالاهاي ممنوعه فهرست A2، تعداد 7 رديف كالا به فهرست كالاهاي مشمول مجوز صادرات انتقال يافت و 7 رديف آن به فهرست كالاهاي مشمول پرداخت عوارض انتقال يافت.

3- فهرست كالاهاي مشمول مجوز صادراتي از 22 رديف به 29 رديف افزايش يافته كه 6 رديف آن از فهرست كالاهاي ممنوع صادراتي و همچنين مرغ كه قبلا در هيچ كدام از فهرست‌ها نبوده است به كالاهاي مشمول مجوز صادرات اضافه شده است.

4- فهرست كالاهاي مشمول پرداخت عوارض از تعداد 22 رديف به 31 رديف افزايش يافته كه 7 رديف آن از كالاهاي ممنوعه و 2 رديف ديگر تركيبات سنگ آهن و انواع كاغذ با تعرفه‌هاي متفاوت در رديف‌هاي جداگانه از نظر ميزان عوارض پرداختي، تفكيك شده‌اند.

5- دارو و شيرخشك اطفال همچنان مشمول مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي يا سازمان دامپزشكي است.

در اين بخشنامه آمده است: درخصوص كالاهايي كه در جداول ضميمه ذكري از آنها نشده و قبل از ابلاغ بخشنامه ياد شده صادرات آنها موكول به ضوابط و مقررات خاص بوده ا ست (همچون ممنوعيت‌هاي شرعي، ممنوعيت صادراتي، ذخاير ژنتيك كالاهاي عتيقه، ميراث فرهنگي، لزوم اخذ مجوز براي 8 قلم كودهاي شيميايي يا اخذ گواهي خريد از رينگ صادراتي براي قيرنفتي و...) شرايط قبلي همچنان جاري و نافذ خواهد بود.

جهت دريافت متن كامل بخشنامه ياد شده مي‌توانيد به سايت گمرك جمهوري اسلامي ايران به آدرس www.irica.ir مراجعه نماييد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار