يك كارشناس محيط زيست در خصوص اجراي طرح‌هاي خروج دام از جنگل و صيانت از جنگل‌ها گفت:قانوني ارزشمند است كه قابل اجرا باشد و به همين دليل است كه قانون‌هاي حفاظت از جنگل‌ها يكي پس از ديگري شكست خورده‌اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، دكتر اسماعيل كهرم گفت: مثلا اگر همين الان طرح تنفس يا آيش 10 ساله حيات وحش يا جنگلها را آغاز كنيم قيمت تفنگ دو برابر مي‌شود چون شكار زير زميني به شكل مخفيانه و با جديت بيشتري صورت مي‌گيرد زيرا آدم‌هايي كه به اين كار اقدام مي‌كنند افزايش مي‌يابند.
وي ادامه داد: علاوه بر آن با اين تعداد محيط باني كه داريم نمي‌توانيم تمامي اين قوانين و طرح‌ها را به اجرا دربياوريم.
 
بازگشت دام‌ها جنگل را نابود مي‌كند
 
كهرم با بيان اينكه بازگشت دام‌ها جنگل‌ها را نابود مي‌كند افزود: از آنجا كه دام‌ها جوانه‌ها را مي‌خورند به مرور آن را نابود مي‌كنند.
 
وي گفت: مسئله دام در جنگل به زمان قاجاريه باز مي‌گردد كه دام نشينان نسل در نسل  زندگي خود را از طريق جنگل‌ها تامين مي‌كردند اما پس از اجراي اين طرح اين افراد كه در گذشته زمين‌هايي در سطح محدود داشتند ده‌ها هكتار زمين درخواست كردند كه پاسخ به چنين درخواستي ممكن نبود.
 
كهرم ادامه داد: شايد بتوانيم به اين افراد زمين‌هايي به اندازه 120 متر در شهر بدهيم كه نه درآمدي براي آن‌ها دارد و نه دردي از آنها دوا خواهد كرد.
 
نابودي جنگل‌ها محيط زيست را از بين مي‌برد
 
اين استاد دانشگاه با بيان اينكه نابودي جنگل‌ها محيط زيست را از بين مي‌برد افزود: در زير جنگل‌ها آب انباري عظيم وجود دارد كه با نابودي جنگل‌ها علاوه بر نابودي اين منبع با ارزش و عظيم، خاك و حيات وحش كشور نيز نابود خواهد شد./ل
برچسب ها: جنگل ، تنوع زیستی ، شکار ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار