سردرد یکی از شایع‌ترین شکایات و بیماری‌های جهان پزشکی است و هیچ فردی تاکنون از آن در امان نبوده است. معمولاً به دردهایی که از ناحیۀ کاسۀ چشم تا پس سر رخ می‌دهد، سردرد می‌گوییم.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ؛ در داروخانه معنوی و مادی معصومین(ع) داروهای فراوانی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری و درمان توصیه شده است به شرطی که مداومت در عمل به آنها با اعتقاد و ایمان وجود داشته باشد. در ادامه به برخی از این داروها و راهکارهای درمان سردرد اشاره می‌کنیم:

امام صادق(ع) در پاسخ به این سوال که چه کارهایی سردرد را از بین می‌برد؟ می‌فرمایند: "شستن سر با خطمی، مایه ایمنی از سردرد است".

امام کاظم(ع) فرمودند: "شستن سر با خطمی در روز جمعه، از سنّت است، روزی را سرشار می‌سازد، فقر را باز می‌دارد، مو و پوست را نکو می‌کند و مایه ایمنی از سردرد است".

امام صادق(ع) همچنین فرمودند: " پیامبر خدا به هنگام افطار، با حلوایی آغاز می‌کرد و بدان، روزه می‌گشود. اگر حلوا نمی‌یافت، با شکرین‌ه‏ای دیگر یا چند دانه خرما؛ و اگر نیز یافت نمی‌شد، با آبِ نیمْ‏گرم. آن‏گاه می‌فرمود: «این، معده و جگر را پاک می‌کند... و سردرد را از میان می‌بَرَد".

پیامبر خدا(ص) نیز می‌فرمایند: "شستن پاها با آب سرد پس از بیرون آمدن از حمّام ، مایه ایمنی از سردرد است".

امام صادق(ع) در جایی دیگر فرمودند: "چه خوب روغنی است روغن بنفشه! درد را از سر و چشمان می‌بَرَد. آن را به خود بمالید".

همچنین پیامبر خدا(ص) استفاده از حنا را سفارش می‌کنند و می‌فرمایند: "حنا، خضاب اسلام است؛ ثواب عمل مؤمن را می‌افزاید، سردرد را از میان می‌بَرَد، چشم را تیزبین می‌کند، و مهترِ گیاهانِ خوش‏بو در دنیا و آخرت است".

امام علی(ع) نیز فرمودند: " شستشوی دهان و بینی، سنّت و مایه پاکی دهان و بینی است و انفیه کردن، مایه سلامت سر و پاکسازی بدن و همه انواع سردرد است".

در کتاب طبّ الأئمة علیهم‏‌السلام به نقل از علی بن یقطین ذکر شده که به امام رضا (ع) نوشتم که در سرم، سردرد شدیدی حس می‌کنم، به گونه‏‌ای که چون بادی به من می‌خورد، چیزی نمی‌مانَد که از هوش بروم. امام در پاسخ برایم چنین نوشت: «بر تو باد انفیه عنبر و زنبق، پس از غذا خوردن، تا به اذن خداوند - جلّ جلاله - عافیت یابی".

همچنین رسول خدا(ص) توصیه می‌فرمایند: "حجامتِ در سر، درمانی برای دیوانگی، جذام، شب‏‌کوری، پیسی و سردرد است".

به نقل از علی بن اسباط در حدیثی که سند آن را به معصوم می‌رسانْد- : " مالیدن روغن بنفشه به ابروها، سردرد را از میان می‌بَرَد".
 
منبع: ايسنا
برچسب ها: سردرد ، درمان ، راه کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار