معاون میراث فرهنگی کشور گفت: موزه هنرهای زیبای مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد میزبان آثار موزه داران خصوصی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، آتوسا مومنی معاون میراث فرهنگی کشور درآستانه برگزاری نمایشگاه آثار مجموعه داران خصوصی،  گفت: چند برابر آثار تاریخی موجود در موزه ها در اختیار مجموعه داران خصوصی است، که این گروه با استفاده از سرمایه های مادی و معنوی خود این مواریث تاریخی و هنری را به شکل های مختلف جمع آوری و آن ها را برای آیندگان حفظ و نگهداری می کنند.
 
وی افزود: در راستای معرفی آثار و فعالیت موزه داران خصوصی، فردا موزه هنرهای زیبای مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد میزبان آثار تاریخی موزه داران خصوصی خواهد بود.

معاون میراث فرهنگی کشور در ادامه با اشاره به برگزاری گردهمایی تخصصی در حاشیه نمایشگاه آثار مجموعه داران خصوصی، اظهار داشت: گردهمایی تخصصی با محوریت بررسی راهکارهای قانونی حمایت از موزه داران خصوصی با حضور فعالان این بخش و مسوولان موزه ها در معاونت میراث فرهنگی برگزار می شود.

وی تصریح کرد : در این گردهمایی مراحل اعطای مجوز به موزه داران خصوصی و فرآیند حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از فعالان این بخش با حضور کارشناسان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

براساس این گزارش، نمایشگاه آثار مجموعه داران خصوصی از فردا یکشنبه 16 تیرماه تا روز شنبه 22 تیرماه سال 92 میزبان علاقمندان خواهد بود.

شایان ذکر است؛ سه شنبه 18 تیرماه 92، مراسم اهدای مجوز و تقدیر از  مجموعه داران خصوصی در کاخ موزه ملت مجموعه فرهنگی، تاریخی سعدآباد برگزار می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آثار ، تاریخی ، موزه ، خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار