خبرگزاري "صداي روسيه" در مصاحبه با "احمد صبري" يکي از فعالان سياسي کشور مصر از وي پرسش هايي را پيرامون تحولات اخير آن کشور مطرح ساخته است. اين فعال مصري معتقد است که احتمال پيروزي مجدد مرسي در انتخابات رياست جمهوري بعدي بالاست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه، احمد صبري در پاسخ به پرسش خبرنگار صداي روسيه در اين باره که احساس مردم مصر در مورد تحولات کنوني آن کشور چيست و آيا آنان از نتيجه اين تحولات راضي هستند يا خير مي افزايد "مردم مصر منتظرند تا ببينند روند رويدادهاي بعدي چگونه پيش خواهند رفت. همه منتظر تحولات قريب الوقوعي هستند در آينده نزديک آثار و تبعات آن ديده خواهد شد." 
اين تحليلگر سياسي در پاسخ به پرسش خبرنگار "صداي روسيه" که آيا اکنون ارتش کنترل اوضاع را در دست دارد با رد اين موضوع و تاکيد بر خواست ملت مصر براي دفاع از آرمانهاي انقلاب شان مي افزايد "در واقع اين نظاميان هستند که اکنون تحت کنترل مردم به سر مي بنرد. ما آغازگر تحول اخير بوديم و بعد از آن بود که نظاميان در اين مورد مداخله کردند." 

احمد صبري همچنين در مورد آينده سياسي مصر و برگزاري انتخابات زودهنگام در آن کشور نيز اظهار نظر کرده و افزوده است "در حال حاضر نامزدي براي انتخابات رياست جمهوري وجود ندارد اما من مطمئن هستم که نامزدهاي قديمي بار ديگر در انتخابات شرکت خواهند کرد. اميدوارم که "محمد البرادعي" دبيرکل حزب "الدستور" نيز يکي از نامزدهاي شرکت کننده در انتخابات باشد. با اين حال برخي معتقدند که وي عامل آمريکاست و براحتي مي تواند روند انقلاب را دستکاري نمايد." وي همچنين با اشاره به کم بودن پايگاه حمايتي مردم مصر از البرادعي مي افزايد "البرادعي بيش از 30 درصد حمايت جامعه مصر را در اختيار ندارد." با اين حال صبري معتقد است که مبارزه با فساد و بهبود وضعيت معيشتي و اقتصاد کشور مصر مي بايستي در صدر اولويت هاي دولت اينده آن کشور قرار گيرد." 

برچسب ها: مصر ، احمد ، صبری ، مرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار