هنوز شیرینی گذر از چراغ سبز چهارراه آزادشهر به کامت ننشسته که در تار ترافیکی چهارراه میلاد گرفتار می‌شوی. تقاطعی که علیرغم نام زیبا و امیدوارکننده خود، در دل غمی کهنه دارد که راه عابران سواره را هماره برای چند دقیقه‌ای می‌بنند. قصه ترافیک میلاد، قصه دیروز و امروز نیست؛ حکایتی است تکراری که از میلاد این تقاطع پرتردد دامن ساکنان میلاد نشین و دیگر سواره‌های همشهری ما را گرفته و هنوز هم التیام نیافته است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد امروز در حالی مشکل ترافیک تقاطع میلاد به اوج خود رسیده که چهار راه مجاور آن یعنی تقاطع آزادشهر به عنوان چهارراه نمونه شهری از سوی سازمان ترافیک مطرح است. پای درد و دل ساکنان و اهالی محله آزادشهر می‌نشینیم تا از زبان آن‌ها حال و احوال امروز میلاد را جویا شویم.

* نوسالژی ترافیک...

ابوالفضل راحمی یکی از کسبه چهارراه میلاد است که دل پری از وضعیت ترافیکی این تقاطع دارد. برای او این موضوع دیگر به یک خاطره تبدیل شده است و می‌گوید: ترافیک میلاد را از زمانی که خاطرم یاری می‌دهد به یاد دارم؛ از دوران دبستان که با مادرم از این خیابان عبور می‌کردم تاکنون، ترافیک جز لاینفک این تقاطع بوده و هر روز وضعیت بد‌تر و نامناسب‌تر هم شده است.

او با لبخند این گونه ادامه می‌دهد: این ترافیک دیگر یک معضل شهری برای من و بسیاری از هم محله‌ای‌های من حساب نمی‌شود و به حسی نوستالژیک تبدیل شده است.

* میلاد را هم مثل آزادشهر کنید...

انسیه شاه مرادی هم از دیگر هم محله‌ای ماست که در این خصوص می‌گوید: چهاراه ۳۵ متری آزادشهر هم در گذشته همین مشکل را داشت، اما در حال حاضر وضعیت بسیار خوبی دارد و دیگر شهروندان و سواره‌ها را آزار نمی‌دهد. او می‌افزاید: شهرداری باید کاری را که برای تقاطع آزادشهر انجام داد، برای چهارراه میلاد نیز انجام دهد تا مشکل بسیاری از شهروندان حل شود.

این بانوی خانه دار محله آزادشهر مجاورت و نزدیکی این تقاطع با بوستان ملت و همچنین بسیاری از نقاط مهم شهر را از جمله علل ترافیک موجود در این منطقه می‌داند و می‌گوید: روزانه بخش اعظمی از میزان مسافران درون شهری مشهد را عابران سواره‌ای شامل می‌شوند که از این تقاطع عبر می‌کنند.

* عرض کم خیابان؛ مشکلی که هیچگاه حل نمی‌شود

سید علی حسینی از دیگر کسبه این منطقه هم مشکل اصلی را عرض کم و محدود بلوار معلم می‌داند و ادامه می‌دهد: با این عرض نامتناسب، باید شاهد این گونه مشکلات بود.

او تصریح می‌کند: این مشکل روز به روز هم افزایش پیدا می‌کند، چرا که هر روز بر تعداد وسایل نقلیه شخصی و عمومی افزوده شده و همین امر ترافیک را بیش از پیش تنیده‌تر می‌کند.

حسینی خاطرنشان می‌کند: علیرغم این موضوع، مشکل آلودگی ناشی از احتراق نامناسب خودرو‌ها پست چراغ قرمز هم مزید بر علت شده تا مسائل مربوط به این تقاطع یکی دوتا نباشد. به همین منظور باید شهرداری هر چه سریع‌تر برای رفع این مشکل ساکنان آزادشهر و ابتدای بلوار امامت اقدامات لازم را انجام دهد.

* راست گرد جنوب غربی، نقطه ثقل میلاد

اما رئیس اداره ترافیک شهرداری منطقه یازده در خصوص علت اصلی گره ترافیکی و چراغ قرمز طولانی چهارراه میلاد این گونه پاسخ شهرآرا مله را می‌دهد: در حال حاضر تقاطع میلاد دارای چند مشکل جدی مهم و اساسی است که نزدیکی دو تقاطع آزادشهر و میلاد شاید مهم‌ترین این مشکلات باشد.

محمد علی صادق جوادی متذکر می‌شود: همچنین از آن مهم‌تر، راست گرد سمت جنوب غربی تقاطع میلاد مشکل اساسی گره ترافیکی این منطقه است که درصورت عقب نشینی مدرسه سرچهارراه این مشکل به کلی رفع خواهد شد.

او با اشاره به اصلاحاتی که اخیرا در تقاطع ازادشهر انجام شده است، خاطرنشان می‌کند: اگر این مشکل نیز حل شود، به تبع ان ترافیک موجود چهارراه میلاد هم بر طرف می‌شود/س.

گزارش: بنیامین یوسف زاده

برچسب ها: راهبندان ، تقاطع ، همسایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.